کرونا، ناجیان غریق را بیکار کرد

سرپرست ورزش و جوانان شیروان گفت: با شیوع کرونا اینک ۹ ماه است که تمام ناجیان غریق شیروان بیکار شده اند.

«سید عباس سیدیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: ۶۰ ناجی غریق خانم و آقا در دو استخر این شهر مشغول به فعالیت بودند که بیمه  داشتند و با شیوع کرونا و تعطیل شدن استخرها، بیکار شدند.

 

سرپرست اداره ورزش و جوانان شیروان با بیان اینکه تعدادی برای کسب امرار معاش و معیشت زندگی در شهرهای دیگر مشغول به کار آزاد شده اند، بیان کرد: آنان حتی از تسهیلات کرونا هم بی بهره بودند و تسهیلات فقط به مدیر و کارکنان استخرها پرداخت شد.

 

سیدیان عنوان کرد: بسیاری از ناجیان غریق این شهر درجه یک بودند و موفق به کسب مقام های بسیاری شده بودند و از سویی شیروان فعال ترین نجات غریق در سطح استان بود که اینک با شرایط فعلی این رشته ورزشی دیگر نمی توانند فعالیت داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: نجات غریق صرفاً یک رشته ورزشی محسوب نمی‌شود و اثرات شغل ناجیان غریق که امنیت اماکن آبی موجود در جامعه را میسر می‌سازند، بسیار با ارزش و ستودنی است.

 

سیدیان با بیان اینکه هر ناجی غریق شیروان ماهانه ۲۰ میلیون ریال درآمد داشت، ادامه داد: مسئله اصلی جامعه ورزش در شرایط موجود، موضوع شغل مربیان است که بسیاری، از زمان شیوع کرونا درآمد خود را از دست داده‌اند که این مسئله صرفاً مربوط به هیأت نجات غریق نبوده و شامل جامعه ورزشکاران می‌شود.

 

شهرستان شیروان بیش از چهار هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.

 

کد خبر 1010697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha