اجتماع مردمی بر سر مزار شهید «زرهرن» از شهدای مدافع حرم

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بامداد امروز ساعت یک و ۲۰ دقیقه، اجتماع مردمی و بسیجیان بر سر مزار شهید زرهرن تنها شهید مدافع حرم این شهرستان انجام شد.

«رمضانعلی رازقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان این مطلب اظهار داشت: شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن از یاران سردار بودند که این مراسم قبلا توسط مردم برنامه ریزی شده بود که به صورت خودجوش به یاد سردار دل ها، مداحی، غبارروبی و قرائت فاتحه انجام شد.

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و لغو برنامه های سالروز شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی استقبال خوبی از آن صورت گرفت و مردم این شهرستان با یاد و گرامیداش سردار دل ها بار دیگر ثابت کردند شهادت مردان خدایی را فراموش نخواهند کرد و ادامه دهنده راه این شهدا هستند چرا که ایران اسلامی مدیون خون شهدا است.

 

رازقی تصریح کرد: یاد و خاطره شهدا هیچ وقت از دل و ذهن مردم پاک نخواهد شد و مردم روز به روز محکم تر و استوارتر راه شهدا را ادامه خواهند داد و ادامه دهنده راه شهدا هستند.

 

شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن نخستین شهید تكاور ارتش و چهارمین شهید مدافع حرم خراسان‌شمالی در 24 تیرماه سال 58 در شهرستان شیروان در یك خانواده متدین به دنیا آمد که در 28 اسفندماه سال 94، برای دفاع از حرمین شریفین راه دفاع از اسلام در سوریه را در پیش گرفت و سرانجام در شامگاه روز 21 فروردین سال 95، همزمان با سالروز شهادت صیاد دل ها در درگیری ناجوانمردنه با گروهك تروریستی و تكفیری داعش به شهادت نائل شد.

 

شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 كیلومتری شرق بجنورد قرار دارد كه در دوران دفاع مقدس 637 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی كرده است.

 

کد خبر 1010710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha