همایش ملی «ادبیات مقاومت» با محوریت «شهید حاج قاسم سلیمانی» برگزار می شود

رییس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: دومین همایش ملی ادبیات مقاومت با محوریت ویژه شهید «حاج قاسم سلیمانی» ۱۷ و ۱۸ دی ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دکتر «علیرضا حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از برگزاری همایش ملی «ادبیات مقاومت» با محوریت «شهید حاج قاسم سلیمانی» در بجنورد خبر داد و گفت: این همایش به صورت مجازی و برای دومین دوره به میزبانی دانشگاه کوثر بجنورد برگزار می شود.

 

 

رییس دانشگاه کوثر بجنورد با بیان اینکه 220 مقاله به دبیرخانه این همایش رسید، افزود: از این تعداد 15 مقاله از کشورهای لبنان، سوریه، عراق و بحرین دریافت شده است.

 

 

وی شناخت و بررسی مؤلفه­ ها و کارکردهای مختلف ادبیّات مقاومت در آثار منظوم و منثور و تبیین و بررسی انگاره­ ها، فرهنگ ­ها و قومیت­ های مرتبط با ادبیات مقاومت را از جمله اهداف برگزاری این همایش معرفی کرد.

 

 

حسینی با بیان اینکه برای این همایش 10 محور در بخش ویژه شهید سپهبد سلیمانی اعلام شده است، بیان کرد: نقش شهید سلیمانی در ارتقای صلح و امنیت منطقه و جهان اسلام،  نقش این شهید در ایجاد وحدت در جبهه ­های اسلامی، راهبرد صیانت از دستاوردهای شهید سپهبد قاسم سلیمانی،  نقش شهید در تغییر موازنه قدرت در منطقه و جهان اسلام،  نقش این سردار اسلام در ناکامی طرح­ های آمریکایی و اسراییلی در منطقه خاورمیانه و نقش دیپلماسی فعال شهید سپهبد قاسم سلیمانی در منازعات منطقه از جمله موضوعات این بخش به شمار می رود.

 

 

رییس دانشگاه کوثر بجنورد، الگوها و مبانی فکری، اعتقادی و سیاسی این شهید،  الگوی سبک زندگی و جایگاه این سردار اسلام در مقابله با جنگ نرم و نقش شهید سلیمانی در ارتقای قدرت بازدارندگی جبهه مقاومت را به دیگر محورهای بخش ویژه شهید سلیمانی افزود.

 

 

وی با بیان اینکه در بخش عام این همایش هم 25 محور اعلام شده است، موضوعات آن را ادبیات مقاومت و مطالعات تطبیقی،  مطالعات مردم شناسی،  فرهنگ عامه و ادبیات شفاهی،  نقد اسطوره شناختی، زبان شناسی، مطالعات فرهنگی، نشانه شناسی ملی و قومی، وحدت ملی و قومی، ادبیات حماسی، مبانی انسان شناسی و فرهنگ و تاریخ ایران باستان معرفی کرد.

 

 

حسینی با بیان اینکه در این همایش مجازی، مقالات انتخابی در قالب سه پنل ارائه می شود، گفت: مقاله های برتر این همایش در پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام ISC ثبت می شود.

 

 

 

کد خبر 1010759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha