اتصال ۳ روستای جهرم به شبکه ملی اطلاعات

رضایی کوچی از اتصال سه روستای بخش مرکزی شهرستان جهرم به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

 «محمد رضا رضایی کوچی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم،گفت: از آنجایی که روستا و روستاییان منابع بنیانی تولید و رشد اقتصاد ملی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند بدون شک بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) می‌تواند سبب توانمندسازی و تاثیرگذاری آگاهانه این قشر در روند توسعه روستاها شود.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی از اتصال سه روستای بخش مرکزی شهرستان جهرم به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و افزود:  در این زمینه روستاهای «رزک»، «گلوبراق» و «نصیرخانی» به شبکه ملی اطلاعات متصل و به اینترنت پرسرعت 3G و LTE ایرانسل دسترسی پیدا کردند.

 

وی با اشاره به هزینه های انجام شده به منظور اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات، عنوان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال انجام گرفته است.

 

به گزارش شبستان، طبق ماده ۶۷ برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات مکلف شد در توسعه زیرساخت خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی سرمایه‌گذاری کنند. به گونه‌ای که امکان ارائه چهار خدمت الکترونیکی اصلی دولت (سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی) در۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور امکان‌پذیر شود.

 

علاوه بر این چهار خدمت، اتصال به شبکه ملی اطلاعات می‌تواند باعث شکوفایی اقتصادی، برقراری عدالت اجتماعی، کاهش شکاف دیجیتال و کاهش روند مهاجرت روستاییان به شهرها شود.

کد خبر 1010786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha