سومین جشنواره ملی «تئاتر آیات» برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سومین جشنواره ملی «تئاتر آیات» به صورت مجازی از اول تا سوم بهمن ماه برگزار می شود.

«حسین فرخنده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از راهیابی هشت اثر از استان های مرکزی، اصفهان، کرمانشاه، خراسان رضوی و خراسان شمالی، قزوین و اردبیل به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی «تئاتر آیات» خبر داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت مجازی از اول تا سوم بهمن ماه برگزار می شود، اظهارکرد: راه یافتگان به مرحله نهایی تا 25 دی فرصت دارند آثار خود را در قالب «CD» برای داوری به این جشنواره ارسال کنند.

 

وی اثر نمایشی «قند خون» به کارگردانی عبدالرضا فتحی از استان مرکزی، «سالمرگی» به کارگردانی پویان عطایی و «برزخ اروی شاعره آتش» به کارگردانی اصغر مرادی از اصفهان و «سپاس نامه هانیه و چند روایت متقاطع» به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه را از جمله آثار راه یافته به این جشنواره معرفی کرد.

 

فرخنده افزود: «می خواستم ببوسمت باران گرفت» به کارگردانی محمد حسن زاده از خراسان رضوی، «مجلس شمرکشی» به کارگردانی کیوان حبیبی از قزوین، «باد سرخ» به کارگردانی کریم عظیمی ججین از اردبیل و «برای عشق» به کارگردانی امیرحسین جان نثار از خراسان شمالی از دیگر آثار راه یافته به جشنواره سراسری تئاتر آیات به شمار می رود.

 

گفتنی است؛ از زمان اعلام فراخوان جشنواره سراسری تئاتر آیات طی اسفندماه سال گذشته، 76 متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 23 اثر به مرحله بازبینی راه یافت که در نهایت هشت اثر برای رقابت در مرحله نهایی جشنواره انتخاب شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1010795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha