آغاز رزمایش جهادی مکتب حاج قاسم ویژه زندانیان

رزمایش جهادی مکتب حاج قاسم ویژه زندانیان و خانواده های زندانی در استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش «خبرگزاری شبستان» از اراک، سید «عباس حسینی» همزمان با اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، در جمع خبرنگاران از برگزاری رزمایش جهادی مردمی مکتب حاج قاسم ویژه زندانیان و خانواده های زندانی در استان مرکزی خبر داد و گفت: این برنامه با مشارکت نهاد های انقلابی و خیرین مردمی برگزار می شود.

 

دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ویژگی های مکتب شهید سلیمانی عدالت محوری و توجه به اقشار ضعیف و مظلوم است، افزود: رهایی و بازگشت به آغوش جامعه و داشتن زندگی سالم و پاک امروز برای زندانیان و خانواده هایشان از اولویت های جامعه اسلامی محسوب می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این رزمایش در ابعاد مختلف به صورت سراسری در استان برگزار خواهد شد، افزود: مشارکت در آزادی زندانیان و حمایت از خانواده های آنان از جمله برنامه های مهم این قرارگاه در استان است.

 

وی مساعدت های مالی و کمک تحصیلی برای فرزندان آسیب دیده و نیازمند، ارائه مشاوره های اجتماعی و برگزاری برنامه های فرهنگی در زندان ها را از جمله برنامه های این قرارگاه دانست و ادامه داد: تهیه جهیزیه به منظور ازدواج آسان فرزندان زندانیان از دیگر برنامه های این قرارگاه جهادی است.

 

حسینی توجه به بخش اشتغال زودبازده در زندان را یکی دیگر از محورهای این رزمایش دانست و خاطر نشان کرد: با بررسی های انجام شده و هماهنگی با کارگاه ها و استفاده از ظرفیت زندانیان به ویژه در بخش هایی همچون تابلو دوزی و خیاطی امید است بتوانم حمایت های خوبی در این خصوص از این افراد داشته باشیم.

 

دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی ارائه خدمات درمانی و پزشکی را یکی از مهمترین نیازهای زندانیان دانست و بیان کرد: خدمات پزشکی و درمانی به ویژه در حوزه دندان پزشکی با در اختیار قراردادن 10 یونیت دندان پزشکی،با جرم گیری، پرکردن سطح و کشیدن دندان، از فعالیت های انجام شده در زندان های استان بوده است.

 

وی تهیه یک هزار بسته غذایی و معیشتی برای خانواده زندانیان را از دیگر برنامه های این قرارگاه جهادی دانست و ادامه داد: نهادهای انقلابی به ویژه اداره کل زندان ها، سپاه و بسیج، کمیته امداد، دادگستری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، قرارگاه جهادی امام رضا (ع)، خیرین و آحاد مردم در این رزمایش جهادی همدلی و مشارکت گسترده داشتند.

 

حسینی ضمن تقدیر از این مشارکت و همدلی بیان کرد: این رزمایش به مدت 10روز از تاریخ 13 دی ماه جاری به صورت سراسری در سطح استان برگزار می شود.

کد خبر 1010804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha