خانه های هلال استان زنجان به ۱۱۰ مورد رسید

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با افتتاح ۲ خانه هلال جدید در شهرستان زنجان، تعداد این خانه ها در سطح مناطق شهری و روستایی به ۱۱۰ مورد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان علی طاهری در آیین افتتاح خانه‌های هلال موسسه خیریه کلبه مهربانی و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در محله فرودگاه ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در چهار حوزه امداد و نجات، جوانان، داوطلبان و آموزش در خدمت اعضای خانه های هلال است.

 

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر استان زنجان در نظر دارد  با ساماندهی و هم افزایی توان خیریه کلبه مهربانی و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) خدمات موثری را برای نیازمندان و آسیب دیدگان ارائه دهد.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به دنبال هماهنگی و تعامل در زمان وقوع بحران برای آسیب دیدگان هستیم تا کمک‌های هلال احمر توسط خود موسسه کلبه مهربانی و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) توزیع و به دست نیازمندان برسد.

 

طاهری بر ارائه آموزش همگانی توسط هلال احمر تاکید کرد و ادامه داد: طرح آموزش همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه‌های هلال و سرای محلات و اقدامی اولیه برای ایجاد تاب آوری مردم مناطق و محلات در برابر آسیب‌های محیطی، حوادث و سوانح می‌باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: این مهم می‌تواند منجر به جذب و تربیت داوطلبان و تیم‌های قدرتمند آموزش‌دیده در استان زنجان شود و افراد بهره‌مند از آموزش بتوانند تا زمان رسیدن نیروهای امدادی برای خود، اعضای خانواده، دوستان و همسایگان کمک برسانند.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح آموزش همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه‌های هلال و سرای محلات مبتنی بر نیاز محلی است که در آن گروه‌های مختلف جامعه بر اساس رده سنی و نیاز خود در زمینه کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه‌های هلال آموزش می‌بینند.

 

طاهری یادآوری کرد: با این اقدام می‌توانیم به افزایش سرانه آموزشی شهروندان، پاسخگویی و واکنش در برابر حوادث و بحران‌ها با کمک ظرفیت سازی و توانمند کردن جوامع محلی به ویژه در مناطق دارای خانه‌های هلال و ایجاد پل ارتباطی و تعامل بین جوامع شهری و روستایی و جمعیت هلال احمر کمک قابل توجهی کنیم.

 

وی اظهارداشت: خانه هلال شعبه‌ای کوچک از هلال احمر استان  زنجان در سطح شهرها و روستاها به شمار می‌رود و این مراکز نقش بسیار محوری و مهمی در مدیریت بحران دارند.

 

وی تاکید کرد: فعالیت خانه‌های هلال و تقویت آن، منجر به تقویت و  توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی و شهری و ارتقای سطح آگاهی عمومی  جامعه و افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح و بلایای طبیعی می‌شود.

 

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مکتبی بود

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان نیر در ادامه این مراسم  ضمن تسلیت شهادت ایام  فاطمه زهرا سلام الله علیها و سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: آیه من احیا الناس فکانما احیا الناس جمیعا این نشان دهنده این است که انسان باید شاگرد قرآن و اهل بیت علیهم السلام  باشد تا بتواند جلال و جمال خدا بر روی زمین باشد.

 

حجت‌الاسلام جواد نصیری اظهار داشت: بر همین اساس شخصیتی مانند حاج قاسم سلیمانی شاگرد قرآن و اهل بیت بود در نتیجه این شهید والامقام مکتبی شد که برای همه دوستداران این شهید الگو است.

 

وی یادآوری کرد:  طبیعت انسان هم کمال جو هست به همین خاطر نباید فقط در یک راستا حرکت کند، بلکه باید این زندگانی و حیات دنیوی پلی  برای حیات ملکوتی باشد و به همین خاطر بعضی‌ها جعفر طرار و بعضی‌ها  نیز با توکل بر خدا و حیاتی ملکوتی جعفر طیار می‌شود.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: شهیدان در اصل رهبری راهیان کوی راه شهادت هستند و حتی بشارت می‌دهند کسانی که به آنها ملحق نشده‌اند می‌فرمایند که لا خوف علیهم ولاهم یحزنون جمعیت هلال احمر هم در این حیطه وظیفه رساندن دست توانمند به دست نیازمندان دارد.

 

نصیری افزود: خانه‌های هلال هدفی را دنبال می‌کند که علاوه بر آموزش‌ها در اصل نوعی پایگاه است برای کمک‌های مردمی نسبت به همان منطقه و این نویدی باشد برای اینکه بتوانیم به  الگو و سیره قرآن جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر 1010818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha