راز محبوبیت فوق العاده شهید سلیمانی، ایمان و اخلاص والای ایشان بود

مسئول ‌دفتر شورای نگهبان در استان قم تصریح کرد: راز محبوبیت فوق العاده شهید سلیمانی در میان ملت ایران و دیگر ملت های آزادی خواه و حقیقت طلب، ایمان و اخلاص والای ایشان بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد مهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی ابراز داشت: کسانی که حاج قاسم را از نزدیک می شناختند و حتی کسانی که بعدها تا حدودی به شخصیت ایشان بر اساس فیلم ها و کلیپ های برجای مانده از سخنرانی های این بزرگوار، نزدیک شدند، بر این موضوع صحه می گذارند که ایشان به معنای واقعی کلمه شیفته جهاد و شهادت بود و همیشه وقتی از شهدا سخن به میان می آمد با یک حالت حسرت و غبطه از آن ها یاد می کرد.

 

وی افزود: شخصیت شهید سلیمانی به گونه ای شکل گرفته بود که در طول عمر با برکت و سال ها مجاهدت خویش در جبهه های گوناگون، همچون شهدا و عرفا و سالکان فی سبیل الله زندگی کرده بود و لذا لیاقتش رسیدن به سعادت حقیقی با شهادت در راه خدا و به دست خبیث ترین دشمنان خدا بود.


استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین گفت: راز محبوبیت فوق العاده سردار سلیمانی در میان قلوب مردم ایران و خارج از ایران، اخلاص والای ایشان بود و این که هیچ گاه برای هوای نفس کاری نکرد ، بلکه هر حرفی که زد و هر کاری که انجام داد، رضای خدا را در نظر داشت و این که خود را سرباز ولایت می دانست و نه در شعار و حرف بلکه در عمل، این را بارها به اثبات رساند.


وی خاطرنشان کرد: چنانچه به آیات نورانی قرآن مجید نیز دقت کنیم به خوبی متوجه می شویم، ایمان و عمل صالح انسان را عزیز می‌کند و خدا به واسطه این مساله و البته اخلاص ، آدمی را در نزد مردم محبوب می کند و به راستی که حاج قاسم این گونه بود.


مسئول دفتر شورای نگهبان در استان قم همچنین با اشاره به ولایتمداری شهید سلیمانی به عنوان یکی از ویژگی های بسیار مهم و بارز سردار دل ها گفت: ایشان در بسیاری از سخنرانی های خویش سوگند می خورد که راه سعادت و عاقبت‌بخیری، چیزی نیست مگر ارتباط قلبی با ولایت‌فقیه و اعتقاد به ‌نظام اسلامی و مجاهدت در این راه.


وی در خاتمه بیان داشت: انشاالله که همه ما بتوانیم در سایه اخلاص، ایمان به خدا ، انجام عمل صالح و ولایتمداری، زمینه عاقبت بخیری خود را فراهم کنیم و از راهی که شهیدان و امام شهیدان فراروی ما گشوده اند تبعیت کرده و در این مسیر در سایه بصیرت، ثابت قدم و استوار باقی بمانیم.

کد خبر 1010862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha