وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی رمز تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است

وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی رمز تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است و باید همه اهل ولاء و دوستداران مکتب حاج قاسم از آنها بهره ها ببرند و همیشه در مواجهه با خطرات و خرمشهرهای درون و برون و مسائل و شرایط خاص سیاسی و امنیتی و فکری و... به آن پناه ببرند.

خبرگزاری شبستان – اردبیل:

مردان بزرگ در طول تاریخ با منش و سیره و حیات طیبه خود توانسته اند تاثیرات بسیار شگرفی را بر روح و جان آحاد مختلف مردم بگذارند اما سئوال این است که چگونه می شود شخصی به این جایگاه و عظمت برسد. مولفه ها و بایسته های ارزشمندی یک شخص چیست و از چه راه هایی بدست می آید. چگونه ممکن است شخصی از خودش عبور کند و به شخصیت مبدل شود به نماد و به اسلوب و شعار یک ملت یا حتی یک امت مبدل شود. بدیهی است که رسیدن به این جایگاه با ظواهر این دنیا با علم و تجربه و قدرت و پول و مقام و... میسر نیست. برجستگان و شایستگان ارزشمند طول تاریخ از پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) گرفته تا اولیا و بزرگان همه اعصار و در سطوح و حوزه های مختلف همچون علم و فرهنگ و سیاست و جامعه و نظامی و... همچون امام خمینی (ره) و دیدگان ویژگی ها و مشخصاتی متعالی و دقیق داشته اند آنها آرمانی بزرگ داشته اند و بر این هدف و ارزش و آرمان یقین کامل و مجاهدتی سترگ و نستوه کرده اند تا بتوانند به آن تحقق بخشند.

 

شهید عزیز والامقام و فرمانده دلاور و بزرگ جبهه بین المللی مقاومت و سردار دل ها و جان ها و روان ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی از جمله این شخصیت هاست او که در طول حیات طیبه خود چهره ای بی بدیل و تمام نشدنی و مثال زدنی از یک فرمانده شجاع و با تدبیر و مردمی و مقتدر و تکلیف مدار را نشان داد او همه را شیفته خود کرده بود حتی دشمنانش را و خود شیفته خدایش بود و مرید رهبرش و خادم ملتش، دینش و امت و کتاب و میراث رسالت پیامبرش و خادم برای اهل بیت (ع) مطهرش.

 

حاج قاسم سلیمانی شخصیتی با ابعاد گوناگون و با نگرش جهان شمول بود حقیقتاً مانند مولایش امیر المومنین (ع) جمع اضداد بود از طرفی در شرایط مواجهه با دشمن شخصیتی مقتدر، با صلابت، با تدبیر و قدرتمند و شجاع که ترس در وجود او حرفی برای گفتن نداشت  و در طرفی دیگر در مقابل خانواده های معظم شهدا، ایثارگران شخصی مودب، خاضع و خاشع بود و در طرفی دیگر در مقابل رهبر فرزانه خود شخصی تکلیف مدار بدون هیچ تردیدی و هیچ ترسی و هیج منیتی تماما اطاعت بود و آمادگی برای جهاد و حرکت و عازم برای اجرای دستور و در مقابل مردم خصوصا بی پناهان و نیازمندان و مشکل داران خدمتگزاری سلیم النفس و مهربان و خوشرو و متواضع بود او از وابستگی ها رسته بود به رنگ خدا در آمده بود.

 

با همه دولت ها و مسئولان و مدیران کار می کرد با بد و خوبشان می ساخت و برایش فرقی نمی کرد که این شخص از چه جناحی و چه گروهی و چه جریانی است برایش خدمت به مردم و انقلاب و رهبری مهم بود و در این راه به همه کمک و مساعدت می کرد و در حد توان راه را باز و شرایط را مهیا می کرد.

 

او با چنین مشخصاتی و ده ها اخلاق و رفتار و سیره و سبک منحصر به فردش نه تنها در ایران اسلامی بلکه قدم در راه بزرگ تشکیل جبهه مقاومت اسلامی از کشورهای لبنان، یمن، عراق، سوریه، پاکستان، افغانستان و فلسطین و... نهاد و در راه حفظ و حراست از حرم اهل بیت و حیات طیبه مکتب اسلام ناب و انقلاب اسلامی از هیچ کوشش دریغ نکرد و همه را از پیر و جوان و کودک و زن و مرد و سیاسی و نظامی و فرهنگی و امنیتی و... را مجذوب خود کرد و همگان را متصل به علم ولایت و منظومه فکری و جغرافیای اندیشه ایی ولایت کرد و خود ذوب شده این پرچم و راه و مسلک و مرام و عقیده و حرکت بود و مثل شمع سوخت و پروانه ها را دور نور ولایت جمع کرد و قیام و مجاهدت کرد و همیشه به فضل خدای متعال و عنایت حضرات معصومین (ع) پیروز میدان های خطر و رزم با دشمن نابکار بود.

 

اتحاد نیروهای جبهه مقاومت در اقصی نقاط منطقه و جهان اسلام، شکست پروژه داعش، حفظ حریم اهل بیت (ع) و واماندگی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان خوار و اسرائیل صفاک و کودک کش و عقب نشینی عمال و جیره خواران منطقه شان و ده ها خدمت آشکار و پنهان او برگ های زرینی از حیات طیبه این بزرگ مرد مقاومت و رفیق خوب رهبری و خادم اهل بیت (ع) و وفادار به مردم بود و باید اذعان داشت که خون مطهر حاج قاسم سلیمانی درخت تناور انقلاب اسلامی را آبیاری خواهند کرد و یقینا امروز حاج قاسم قدرتمندتر و تاثیرگذارتر از دوران حیات او است و فکر او منش او سبک زندگی او و شئون و مسلک و راه او چراغی روشن برای همه آزادگان دنیا و مریدان و علاقمندان این شخصیت بی نظیر مکتب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) است.

 

او مرد میدان های خطر و خدمتگزاری صادق به آستان ولایت و جبهه حق و اسلام ناب در مقابل جبهه باطل و جهل و قدرت طلبی بود و در این راه با تمام وجود تلاش کرد و زحمت کشید و موفق شد و وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی رمز تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است و باید همه اهل ولاء و دوستداران مکتب حاج قاسم از آنها بهره ها ببرند و همیشه در مواجهه با خطرات و خرمشهرهای درون و برون و مسائل و شرایط خاص سیاسی و امنیتی و فکری و... به آن پناه ببرند و طبق آن عمل کنند تا دچار غفلت و اهمال کاری و کج راهی نشوند.

 

حسن مهدوی

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان اردبیل

 

کد خبر 1010866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha