ولایت پذیری آیت الله مصباح نمونه عمار و یاسر در تاریخ است

آیت الله عالمی با بیان اینکه حمایت آیت الله مصباح یزدی از ولایت فقیه متکی به اعتقادات، ارزش ها و منابع اعتقادی و دینی بود، گفت: ولایت پذیری آیت الله مصباح نمونه عمار و یاسر در تاریخ است.

آیت الله حسن عالمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد آیت الله مصباح و حمایت وی از ولایت فقیه گفت: حمایت آیت الله مصباح یزدی از ولایت فقیه متکی به اعتقادات، ارزش ها و منابع اعتقادی و دینی بود یعنی ولایت فقیه را آن گونه که به معنای واقعی کلمه از منابع دینی و از منابع روایی و سخنان عصمت و طهارت می تواند یک انسان عالم استنباط کند و به دست بیاورد تبعیت می کرد.

 

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: تبعیت و اعتقاد از ولایت فقیه  در تمامی مبانی فکری آیت الله مصباح نسبت به رهبر معظم انقلاب دامه ظله العالی وجود داشت. اعلی الله مقام الشریف واحشرو الله و الانبیاء انشاءالله.

 

وی   با اشاره به آشنایی دیرینه خود با آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد:از سال 48 با آیت الله مصباح آشنایی داشتم و مدتی نیز شاگردی این مرد بزرگ را کردم و در موسسه راه حق خدمت وی شرفیاب و در تدریس آیت الله مصباح حضور می یافتم و با تعدادی از طلبه هایی که برگزیده بودند در این جلسات شرکت و تلمذ می کردیم.

 

آِت الله عالمی تاکید کرد: مسئله ولایت پذیری  را می توانم این گونه مدعی باشم که در ولایت پذیری آیت الله مصباح نمونه بود. همان گونه که در تاریخ عمار یاسر را نسبت به نبی گرامی اسلام(ص) و نسبت به امیرالمومنین علی (ع) تبعیت می کرده و رفتار می کردند، وی نیز نسبت به رهبری نظام این گونه بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آیت الله مصباح متواضعانه، تمام و کمال از رهبری نظام تبعیت می کرد و از این نوع تبعیت نیز سخن می گفت.

 

وی گفت: آیت الله مصباح مقالاتی در این باره نوشته است و مناظراتی که در جواب بخشی از نوشته های دیگران و در جریان ولایت به نوعی کج فکری وجود داشته را پاسخ داده  است. آیت الله مصباح با قدرت در مقابل کج فکری ها ایستادگی کرده است که نمی خواهم نام این کج فکری ها را ببرم زیرا اخلاقی نیست. به هر صورت آیت الله مصباح این مجاهدت را در راه ولایت داشتند.

 

کد خبر 1010906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha