شهید سلیمانی با اعتقاد به اینکه کار برای خدا است هیچ گزارشی در رسانه ها انعکاس نمی داد

آیت الله خاتمی گفت: حاج قاسم‌ خودش‌ را نشان‌ نمی داد؛‌ او که تمام‌ نقشه‌ های آمریکا را در منطقه‌ خنثی می کرد‌ هیچ‌ گزارشی‌ در رسانه ها انعکاس نمی داد و می گفت کار برای خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان آیت الله سید احمد خاتمی شنبه ( 13 دی ) در آئیس گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در محل مصلی رفسنجان این روز را تسلیت گفت و افزود: امنیت‌، پیشرفت‌ و اقتدار امروز ما با تلاش بی امان‌ شهیدان‌ سامان‌ گرفت و امروز مدیون‌ شهدا هستیم.

 

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رفسنجان‌ بیش از ۹۰۰ شهید در دفاع مقدس دارد و این‌ ویژگی رفسنجان مایه مباهات است‌ که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، رفسنجان‌ شهر ولایت‌ و شهر امام‌ بود؛ دو عالم‌ این‌ شهر یعنی آیت‌ الله هاشمیان امام‌ جمعه فقید رفسنجان‌ و حجت‌ الاسلام‌ پور محمدی در این‌ خط و این‌ صراط همراه بودند، حجت‌ الاسلام پورمحمدی از قبل از انقلاب و تا وقتی که رمق داشت افراد موثر در کشور را دعوت می کرد تا روشنگری کند؛ جالب است این‌ هر دو عالم‌ در خط امام‌ و ولایت‌ حرکت می کردند پس رفسنجان‌ پایگاه ولایت‌ بوده و هست.

 


وی افزود: این‌ شهر مهد پرورش شهید است؛ تحقیقا‌ً این‌ علاقه ای که فرد به شهدا‌ پیدا می کند از جنس محبت به امام‌ حسین‌ (ع) و ائمه اطهار است،‌ سردار دل ها عاشق بی قرار اهل بیت‌ بود و خانه خود را تبدیل به بیت‌ الزهرا کرد،‌ او افتخار می کرد به نوکری ابا عبدالله و به با شکوه برگزار کردن‌ عزای امام‌ حسین‌ (س) و حضرت زهرا(س)؛ لذا این‌ محبت‌ مردم‌ به حاج‌ قاسم‌ از زمان‌ شهادت تاکنون‌ و از این‌ پس از‌ جنس محبت‌ به اباعبدالله الحسین‌  و ائمه اطهار است‌.

 

 

آیت‌ الله خاتمی افزود: امروز هم‌ بر داغ‌ هایمان‌ افزوده شد با ارتحال جانگداز عالم‌ ربانی و فقیه و حکیم‌ آیت‌ الله مصباح‌ یزدی گل معطری‌ که کانون‌ غیرت‌ دین‌ بود، پیام مقام معظم‌ رهبری سطر سطرش‌ نیاز به تفسیر و تبیین‌ جایگاه مطهر ایشان‌ دارد.

 

 وی تصریح‌ کرد: از زمانی که حاج‌ قاسم‌ شهید شد مقام‌ معظم‌ رهبری بیش از ۶۰‌ جمله در رابطه با ایشان فرمودند‌ که حدود ۹‌ توصیف  رهبری در رابطه با انقلابی بودن‌ او است؛ حدود ۱۰ جمله از رهبری در رابطه با اخلاص حاج‌ قاسم‌ و تفسیر اخلاص حاج‌ قاسم‌ است.

 


عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تعبیر رهبری در رابطه با ویژگی اخلاص حاج‌ قاسم سلیمانی‌ این‌ بود که اخلاص بزرگی در این‌ مرد وجود داشت او مرد بزرگی بود؛ همچنین رهبری‌ فرمودند حاج قاسم‌ سلیمانی برای خودش و برای دنیای خود کار نمی کرد و دنیا در نظرش‌ بی ارزش و حقیر بود او تربیت‌ شده مکتب امیرمومنان‌ بود آن‌ مقداری که امام‌ علی (ع) به بی ارزشی دنیا و بی ارزشی جلوه های دنیا (پست‌ و مقام‌ و ملک) می پرداخت شهید سلیمانی هم‌ توجه زیادی به فرمایشات‌ امام علی داشت.

 

 

وی خاطرنشان‌ کرد: پس این‌ مکتب، سلیمانی پرور است؛ او ۴۰ سال لباس رزم‌ پوشید از مدال هایی که بعد از  جنگ به فرماندهان‌ دادند مدال ذوالفقار‌ بود که وقتی از دست مقام‌ رهبری دریافت کرد به او تبریک گفتم‌  امّا حاج‌ قاسم‌ گفت این مدال مال‌ دنیا است‌ و دعا کنید مدال اخروی بگیرم‌؛ یکی از سرداران‌ جنگ می گفت قرار شده به من‌ و چند نفر از سرداران من‌ جمله حاج‌ قاسم سلیمانی‌ درجه بدهند که ما با خون‌ برای رهبری نوشتیم‌« ما برای درجه وارد سپاه نشدیم» و این‌ پیام‌ را به رهبر رساندیم‌ و رهبری در جواب گفته بودند این‌ امر تآکید امام‌ است، این‌ درجه ها برای نظم‌ و ساماندهی‌ سپاه است؛ اگر نمی توانید این‌ درجه را تحمل کنید بروید فکری به حال خود کنید مگر اینکه شما تلاش کنید که سوار بر درجه ها شوید‌؛ لذا این‌ فرمانده می گوید از همان‌ زمان‌ حاج‌ قاسم‌ تمام‌ درجه ها را نادیده می گیرد و به سرکشی از خانواده شهدا، تکریم‌ فرزندان‌ شهدا و جهاد در راه خدا می پردازد تا جایی که در میدان‌ جنگ نام حاج‌ قاسم لرزه‌ بر اندام‌‌ دشمن‌ می اندازد.

 

 

آیت الله خاتمی افزود: ببینید این‌ شخصیت برجسته،‌ با دشمن‌ سخت و با دوست‌ مهربان‌ بود و گریه اش برای به دست‌ آوردن شهادت تصنعی نبود او دنبال شهادت‌ بود اگر این‌ بُعد شخصیت‌ حاج‌ قاسم‌ (شهادت ) جمع شود خود به تنهایی یک کتاب است؛‌ خاطراتی که دوستانش‌ از عشق این‌ بزرگ مرد به شهادت‌ دارند همانگونه که مولا علی (ع) عاشق شهادت بود حاج‌ قاسم‌ هم همان طور بود.

 


وی دومین‌ جلوه اخلاص حاج‌ قاسم‌ را از منظر رهبری چنین تشریح‌ کرد: رهبری فرمودند سلیمانی خودنمایی در کارش نبود، یکی از مسئولین‌ کرمان‌ می گوید جان مان‌ به لب می رسید که یک سخنرانی او را منتشر کنیم؛‌ آن مسئول می گفت‌ برخی با اصرار می گویند صحبت ما را در تلویزیون‌ نشان‌ دهید امّا این‌ سردار و سرداران‌ دیگری که استان‌ کرمان‌ به خود دید و سردارِ تازه به دیدار خدا رفته (سردار ابوحمزه) این گونه نبودند.

 


آیت‌ الله خاتمی گفت: دوستانش می گفتند وقتی می گشتیم‌ یک اسمی و رسمی از یکی از شهدای گمنام‌ پیدا کنیم‌ می دیدیم‌ که حاج‌ قاسم روی دست‌ با خودکار نوشته اگر برای خداست‌ پس شناسایی برای چه است؟ لذا این‌ اخلاص ثمرات دارد، شهادت به آسانی به دست‌ نمی آید، برخی فکر‌ می کردند به اهواز بروند به راحتی شهید می شوند‌ نه اینگونه‌ نیست؛ آن‌ مقداری که در این‌ یک سال‌ مردم‌ حاج‌ قاسم‌ را شناختند قبل از شهادت او حتی جایگاه حاج‌ قاسم‌ را نمی دانستند چون‌ خودش‌ را نشان‌ نمی داد‌ او که تمام‌ نقشه‌ های آمریکا را در منطقه‌ خنثی می کرد‌ هیچ‌ گزارشی‌ در رسانه ها انعکاس نمی داد و می گفت کار برای خداست.

 

 

امام جمعه موقت‌ تهران افزود: جلوه سوم‌ اخلاص حاج‌ قاسم سلیمانی این‌ بود که مراقب‌ حدود شرعی بود مقام‌ معظم رهبری فرمودند شهید سلیمانی به شدّت مراقب حدود الهی بود و مراقب بود به کسی ظلم‌ و تعدّی نشود احتیاط هایی می کرد که خیلی ها این‌ ها را لازم‌ نمی دانستند.

 


آیت الله خاتمی گفت: حاج‌ قاسم‌ به همراه دوستانش در دوره جنگ با داعش در سوریه وارد خانه ای می شوند اهالی خانه فرار کرده بودند؛ حاج‌ قاسم نامه ای برای صاحب خانه که اهل تسنن بود نوشت‌ که‌ من‌ برادر کوچک شما قاسم‌ سلیمانی هستم‌ حتماً مرا می شناسید من‌ شیعه هستم‌ و شما سنی هستید از قرآن‌ کریم‌ و دیگر کتب موجود در خانه شما متوجه شدم‌ شما انسان‌ با ایمانی هستید و از شما عذر می خواهم‌ و امیدوارم‌ عذر مرا بپذیرید که خانه شما را بدون‌ اجازه استفاده کردیم‌ دوماً هر خسارتی به منزل شما شده است  آماده پرداخت هستیم‌.

 

 

وی ادامه داد: اینچنین‌ حلال و حرام‌ می دانست‌ شهید سلیمانی تعبیری دارد اینگونه که تا زمانی که فرهنگ شهادت در شما به وجود نیاید شهید نمی شوید؛ فرهنگ شهادت فرهنگ زندگی با فهم‌ حلال و حرام‌ است‌ برخی در زندگی بر این‌ نکته دقت‌ ندارند حلال و حرام در زندگی آن‌ ها مخلوط است.

 

 

عضو مجلس خبرگان‌ رهبری بیان کرد: حاج‌ قاسم‌ سلیمانی تلاش می کرد که لقمه او حرام‌ نباشد؛ کشور ما کشور انتخابات‌ ها است‌ قبلاً هر سالی یک انتخابات‌ بود که مقام‌ معظم‌ رهبری فرمودند تدبیری بچینید که دو سالی یک انتخابات صورت بگیرد؛ بخشی از این‌ انتخابات‌ مربوط به خبرگان‌ رهبری بود و خبرگان‌ پذیرفتند انتخاباتشان‌ همراه با انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد و بخشی از انتخابات ‌ هم مربوط به انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراها اسلامی باشد در این‌ انتخابات ها گاهی‌ چیزی که گم‌ می شود حلال و حرام‌ است کاندیداها باید‌ توجه کنند.

 

 

وی با افزودن این مطلب که از جلوه‌ های اخلاص شهید سلیمانی‌ این‌ بود که‌ متعهد به دین‌ بود وقتی پای دین‌ مطرح‌ بود خطوط قرمز را رعایت‌ می کرد؛ تصریح‌ کرد: رهبری فرمودند شهید سلیمانی ابزار شجاعت‌ و ابزار تدبیر را برای خدا خرج‌ می کرد و فقط در عرصه نظامی فعال نبود بلکه در عرصه‌ سیاسی هم‌ بسیار مدبرانه عمل‌ می کرد و می دیدید که در عرصه سیاست‌ خارجی‌ در قصه‌ عراق، سوریه و ... همانند یک دیپلمات‌ ورزیده به صحنه‌ می آمد؛ وقتی قدم‌ برای خدا برداری خداوند جلوی پا را روشن‌ می کند.

 

 

آیت الله خاتمی اظهار کرد: یکی از بزرگان‌ از امام‌ راحل پرسید که آیا می دانستید که انقلاب‌ پیروز می شود یا نه؟ امام‌ گفتند " ما نمی دانستیم‌ امّا هر قدمی که برای خدا بر می داشتیم‌ خدا راه و مسیر آینده مان‌ را روشن‌ می کرد" حاج‌ قاسم‌ خدایی بود و در عرصه جهاد و دین‌ با توکل بر خدا  پیش می رفت، در عرصه دفاع از حرم‌ هم‌ دوستانش جلوه هایی از شجاعت‌ وی بیان‌ می کنند و ریشه‌ اش این‌ است‌ آنکه  برای خدا قدم‌ بردارد خدا به او برکت‌ می دهد.

 

 

وی در پایان گفت: شهید حاج‌ قاسم‌ جلوه برجسته‌ ای بود که برای خدا مخلصانه کار می کرد و خدا هم به عمر و هم‌ به شهادتش‌ برکت داد؛ طوری که رهبر معظم‌ انقلاب فرمودند من در زمان‌ حیات‌ سردار سلیمانی قلباً از ایشان‌ تکریم‌ می کردم امّا‌ بعد از شهادت او در برابرش‌ تعظیم‌ می کنم‌ پس زنده بودن‌ انقلاب را تشییع‌ پیکر حاج‌ قاسم‌ سلیمانی به رخ‌ جهانیان‌ کشید که انقلاب اسلامی همچنان‌ زنده است.

کد خبر 1010918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha