سردار سلیمانی پرچمدار اقامه نماز در زیر آتشبار دشمنان در میادین نبرد بود

دکتر سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز طی پیامی اولین سالروز عروج آسمانی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور، دکتر سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز طی پیامی اولین سالروز عروج آسمانی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

سردار سلیمانی هم مرد میدان رشادت و شهادت بود و هم سالک طریق معرفت الله.بدون آنکه خودرا درگیر فلسفه و عرفان نظری کند با سیر و سلوک به سمت کمال صیرورت داشت.تعامل معنوی و اخلاقی او با مردم گویی نشان می داد که درمرحله سفر من الحق الی الخلق بالحق یعنی سفرسوم از اسفار اربعه قرار دارد. تواضع و فروتنی و تقوا و مهربانی و مردمداری او رنگ الهی داشت.جلوه صبغه الهی در رفتار وی نمایان بود دنیا را زودگذر می دید و مقصد را می شناخت.با همین سرمایه معنوی پنتاگون و کاخ سفید را متزلزل می کرد.انس باخدا وتهجد و اشک و عشق به معبود فلز هستی اورا محکم و خلل ناپذیر کرده بود.

 

بر مبنای جهان بینی توحیدی به مصالح امت واحده اسلامی می اندیشید. برای شکستن پای استعمار در منطقه تردید نمی کرد.ولایت پذیر و استکبارستیز بود.تفکرراهبردی و آینده نگر داشت.

 

راز موفقیت و سربلندی و حیات طیبه سردار سلیمانی در رازونیاز عارفانه و نماز شب او بود.جامعه امروز ما نیازمند اخلاق سلیمانی است.مکتب سلیمانی پرتوی از مکتب اولیاءالله است در این مکتب دروغ و ریا و جبن و دودلی وزیاده خواهی و خودبینی راه ندارد واز در و دیوار آن سخاوت و شجاعت و مروت می بارد.

 

حضرت آقا از ایشان به عنوان رفیق یاد می کند که بیانگروجود نهایت رفق و مدارا در یک فرمانده نظامی موحد است.

 

در اندیشه اسلامی رفق و مدارا از مهم ترین سجایا و مکارم اخلاقی به شمار میآید و شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با آمریکا واذناب او مزین به این سجیه است.

 

درتاریخ سرداران و فاتحانی بوده اند که نام نیک بجای نگذاشته اند.مثلا ناپلئون که نبوغ رزمی داشت ولی اهل رفق و مدارا نبود.حتی در هنگام اشغال مصر با سیاست اسم اسلامی هم برای فریب مردم بر خود نهاد ولی مسلمانان باور نکردند و دست رد بر سینه او زدند.لیکن سردار سلیمانی در کنار نبوغ رزمی وتوان راهبردی، سرشار از مهر و رفق و شفقت بود و امروز مردم یمن و سوریه و عراق و فلسطین مانندمااز هجران او دلتنگ و غم زده اند.

 

پیراستن روح از رذائل و آراستن آن به فضائل اخلاقی کار مردان خداست که شهید سلیمانی از این سلسله است.دراثر همین تهذیب نفس و خودسازی باذن الله تبدیل به شجره طیبه ای شده است که اصلها ثابت و فرعها فی السماء

ستاد اقامه نماز اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی پرچمدار اقامه نماز در زیر آتشبار دشمنان در میادین نبرد را ارج می نهد و به فرمانده معظم کل قوا وهم رزمان آن راست قامت نستوه تسلیت معروض می دارد.

 

دکتر سید احمد زرهانی
قائم مقام ستاد اقامه نماز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1010989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha