خوزستان به لحاظ تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا استان آخر کشور است

شریعتی با اشاره به اینکه خوشبختانه تمام استان به وضعیت زرد درآمده است گفت: خوزستان به لحاظ تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا استان آخر کشور است و باید بر ادامه این روند تاکید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» ظهر امروز (شنبه 13 دی) در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی همه دست‌اندرکاران و مردم، خوزستان به صورت کامل به وضعیت زرد درآمده است.

 

استاندار خوزستان افزود: امروز هم در ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که خوزستان کمترین درصد فوتی‌های ناشی از کرونا را داشته و در جدول استان آخر را به خود اختصاص دادیم که این نشان‌دهنده آن است که مراقبت‌ها به خوبی انجام شده و بخش سلامت هم بیماری را زود تشخیص دادند و به صورت کافی و وافی در این زمینه وقت گذاشتند.

 

وی با تقدیر از رؤسا و پرسنل دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان و کادر بهداشت و درمان در این زمینه، بر ادامه این روند تاکید کرد و ادامه داد: طی دو سه روز اخیر تعداد بیماران بستری ما مقداری افزایش داشته در حالی که تاکنون روند بستری‌های ما رو به نزول بوده است.

 

شریعتی با اشاره به اینکه پیش از این تعداد بستری‌های ما روزانه هفت الی هشت نفر بود که به حدود 17 نفر در روز رسیده است تصریح کرد: این یک زنگ خطری است و باید حساسیت‌ها و مراقبت‌ها همچنان حفظ شود و از هم‌اکنون اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

 

وی یاد آور شد: مردم نیز باید از شرایط استان و وضعیت بیماری کرونا اطلاعات کافی را داشته باشند و باید به کسانی که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکرات و هشدارهای لازم داده شود تا بتوان از روند صعودی بیماری جلوگیری کرد.

 

کد خبر 1011019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha