وظیفه ما معرفی ابعاد شخصیت حاج قاسم به آحاد جامعه است 

ناصر بهروز گفت: در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، وظیفه ما ترویج مکتب حاج قاسم و معرفی ابعاد شخصیت آن به آحاد جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

«ناصر بهروز» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و شهدای مقاومت، گفت: در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، وظیفه ما ترویج مکتب حاج قاسم و معرفی ابعاد شخصیت آن به آحاد جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.



فرمانده سپاه شهرستان جیرفت بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی دارای شخصیتی بسیار والا  است که قله رفیعی از اندوخته های الهی در وجود ایشان بوده و افتخاری برای جهان اسلام به ویژه برای مردم کرمان است و امیدواریم بتوانیم در این ایام آن طور که باید در ترویج مکتب این شهید بکوشیم.



وی تاکید کرد: امروز که مردم با مشکلات معیشتی روبرو هستند ما مسئولین باید با رجوع به شخصیت حاج قاسم  و الگو گرفتن از این شهید در این فرصت در راستای خدمت رسانی به مردم به نحوی مطلوب تلاش کنیم.
 

 


بهروز در خصوص برنامه های اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، ابراز کرد: از ۴۰ روز قبل برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی برنامه های مختلفی تدارک دیده شده بود که در همین راستا کمیته هایی با وظایف مشخص راه اندازی شد تا برنامه هایی در خور شان این سردار شهید برگزار شود.
 



فرمانده سپاه شهرستان جیرفت افزود: ویژه برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرا در دهه مقاومت، در حوزه های فرهنگی و اجتماعی از جمله برگزاری یادواره ها، نشست ها، خدمات رسانی و فضاسازی شهر بود اما با توجه به اعلام ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری هر گونه تجمعی، تغییراتی در نحوه اجرای برخی از این برنامه ها ایجاد شده است.



وی اظهار کرد: در همین راستا برنامه های جمعی و حضوری جای خود را به نشست های نخبگانی داده که از طریق ارتباط تصویری با مرکز استان کرمان برگزار می‌شوند.
 



بهروز ادامه داد: این نشست ها به صورت متمرکز از مرکز استان کرمان به شکل زنده در سطح کشور پخش می شود و تعداد محدودی از نخبگان شهرستان نیز به صورت ویدئو کنفرانسی در نشست های نخبگانی شرکت می کنند.



فرمانده سپاه شهرستان جیرفت عنوان کرد: ویژه برنامه های دهه مقاومت که از روز گذشته در سطح شهرستان جیرفت آغاز شده اند، روزانه به صورت متناوب از ساعت ۹ صبح الی ۱۱ ظهر و عصرها از ساعت ۱۵ الی ۱۷ تا تاریخ ۱۸ دی برگزار می شوند.



وی با اشاره به برنامه های اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در حوزه اجتماعی، اضافه کرد: توزیع کمک های معیشتی با اولویت خانواده های آسیب دیده از کرونا و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در دستور کار قرار دارد و ان شاءالله با کمک های مومنانه خیرین تعدادی از این زندانیان آزاد می شوند.



بهروز بیان کرد: همچنین گروه های جهادی برای انجام فعالیت های عمرانی به مناطق محروم اعزام شده اند و در این ایام در راستای محرومیت زدایی، ساخت پروژه های مسکن محرومین و مسکن مددجویی و نیز ساخت سرویس بهداشتی برای خانواده های بی بضاعت فعالیت می کنند.


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت ابراز کرد: ظرف چند روز گذشته با کمک نیروهای بسیجی فضا سازی شهر متناسب با سالگرد شهادت سردار سلیمانی آغاز شده است.



وی ادامه داد: برگزاری یادواره های شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا و حضور در گلزار شهدای شهر جیرفت به منظور تجدید بیعت با آرمان های شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های سپاه شهرستان در اولین سالگرد شهادت این سردار شهید است.



بهروز اظهار کرد: علاوه بر این نیز تشیع نمادین و رژه موتوری نیز در دستور کار برنامه های دهه مقاومت قرار دارد.



فرمانده سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح شهرستان جیرفت، یادآور شد: گروه های جهادی بسیج در حوزه بهداشت و درمان ذیل طرح شهید سلیمانی که کنترل اپیدمی کووید ۱۹ است، در حال خدمت رسانی هستند و در واقع می توان گفت؛ بسبج پیشگام و پیشانی این طرح است.



وی ابراز کرد: از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی در سطح شهرستان تاکنون ۸۰۰ نیروی بسیجی در حوزه های پیشگیری، رهگیری بیماران و غربالگری محله های سطح شهرستان جیرفت در حال فعالیت هستند.



بهروز اضافه کرد: در این طرح پایگاه های مقاومت بسیج در محله های خود، کمک به مجموعه بهداشت برای کنترل این بیماری را در دستور کار قرار داده اند و در دهه مقاومت نیز تعدادی از پزشکان و پرستاران بسیجی به کمک کادر درمان رفته اند و در صورت اعلام نیاز به روستاها نیز اعزام می شوند.

 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت تاکید کرد: سپاه شهرستان برای کمک به تحصیل دانش آموزان بی بضاعت که به دلیل عدم دسترسی به تجهیزات آموزشی مناسب در شرایط کرونایی، به یاری آنها شتافته تا از تحصیل باز نمانند.


وی در خاتمه عنوان کرد: تنوع در خدمت رسانی به مردم بسیار است و ان شاءالله بتوانیم با این اقدامات قدم مثبتی برای مردم برداریم.

کد خبر 1011024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha