کاهش مشکلات اقتصادی و اجتماعی با الحاق ۶ روستا حاشیه ای به شهر شیراز

پاک فطرت گفت: الحاق ۶ روستا در حاشیه شیراز به شهر شیراز موجب کاهش مشکلات حاشیه نشینی روستایی، اقتصادی و معضلات اجتماعی آنها نیز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید کمال پاک‌ فطرت»، امروز (شنبه 13 دی) الحاق روستاهای مجاور شیراز به شهر را موجب کاهش مشکلات این روستاها دانست و به خبرنگاران گفت: الحاق روستاهای ماه فیروزان، کیان آباد، شاهپورجان، گردخون، اقبال آباد و سلطان آباد به شهر شیراز باید مورد توجه فوری قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس افزود: این 6 روستا به شهر شیراز نزدیک هستند و انبوهی جمعیت دارند که به خدمات شهری نیاز دارند.

وی اضافه کرد: با الحاق این روستاها به شیراز همچنین شاهد کاهش مشکلات حاشیه نشینی روستایی خواهیم بود مشکلات اقتصادی و معضلات اجتماعی آنها نیز کاهش خواهد یافت.

پاک فطرت تصریح کرد: این اقدام همچنین موجب امکان نظارت بهتر بر روی ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرفنی در این روستاها خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر دولت برای کمک به روستاها در زمینه اشتغال زایی، بهسازی معابر و بازنگری طرح های هادی اقدامات مطلوبی به انجام رسانده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس تاکید کرد: مهاجرت بی رویه به روستاهای مجاور شیراز در سال های اخیر رشد جمعیت زیادی در این مناطق ایجاد کرده است که به خدمات اصولی و منظم نیاز دارند.

وی تصریح کرد: اظهار نظر مجموعه شورای شهر شیراز موجب عدم تصویب طرح الحاق روستاهای گردخون، اقبال آباد و ماه فیروزان به شهر شیراز شده است و امیدواریم برای اظهار نظر در این زمینه به افراد دارای تخصص سپرده شود و درخواست ساکنان این روستاها برای الحاق به شهر مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 1011027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha