۲۰۲۰ سال ظلم و ستم هند بر مسلمانان کشمیر بود

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان سال ۲۰۲۰ را سال سرکوب و ظلم هند بر مسلمانان کشمیر توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « tribune»،سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان سال 2020 را سال سرکوب و ظلم هند بر مسلمانان کشمیر توصیف کرد.

 

«زاهد حافظ چادری» در این باره گفت: محاصره نظامی ، محاصره ارتباطات ، خاموشی رسانه ها ، زندانی شدن رهبران کشمیری و هرگونه نقض حقوق بشر مردم کشمیر از زمان اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی هند از تاریخ 5 آگوست 2019 تا کنون به مدت 515 است که ادامه دارد.

 

وی افزود: در اقدامات گستاخانه تروریسم دولتی ، نیروهای اشغالگر هند بیش از 300 كشمیری بی گناه  از جمله زنان و كودكان  را در برخوردهای سرکوبگرانه و در انجام عملیات محاصره و جستجو به شهادت رساندند.

 

چادری همچنین گفت:در همین مدت 750 کشمیری به شدت مجروح شدند ، در حالی که 2770 کشمیری بی گناه به دلیل بخشی از مجازات جمعی که برای جوامع کشمیری تحمیل شده بودخودسرانه بازداشت و 922 خانه ویران شدند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تصریح کرد: در پی اجرای برنامه برای تبدیل اکثریت مسلمان به اقلیت ، دولت هند بیش از دو میلیون گواهینامه ساختگی اقامتی جعلی برای غیر کشمیری ها تحت عنوان قوانین جامع جامو و کشمیر صادر کرد.

 

وی خاطرنشان کرد که پاکستان همانطور که در دو گزارش خود در سال های 2018 و 2019 توصیه کرده است درخواست خود را برای تشکیل کمیسیون تحقیق سازمان ملل در مورد سرکوب مسلمانان کشمیر از سوی هند تکرار می کند.

کد خبر 1011033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha