۳۶۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی عشایری در چهارمحال و بختیاری جذب شد

فاضلی گفت: از مجموع تسهیلات تخصیص یافته به استان در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری تاکنون ۳۶۹ میلیارد تومان در استان چهارمحال و بختیاری جذب شده است.

«حفیظ ‌الله فاضلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: 480 میلیارد تومان سهمیه استان در بخش اشتغال پایدار روستایی و عشایری است که در حدود 70 درصد آن تاکنون جذب شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری همچنین از صدور 991 مجوز راه‌اندازی مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری طی 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: این مجوزها با توجه به شرایط شیوع کرونا به صورت الکترونیکی صادر شده و نیاز به مراجعه متقاضیان به دستگاه‌های اجرایی نبوده است.

 

فاضلی سهمیه امسال استان در حوزه مشاغل خانگی را شش میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ چهار میلیارد و 400 میلیون تومان آن جذب شده و مابقی پرونده‌ها در سیستم بانکی در جریان است و امید می‌رود تا پایان سال تمامی این اعتبار جذب شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری همچنین از ایجاد اشتغال برای هشت هزار و 846 نفر در قالب اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان خبر داد و گفت: این تعداد اشتغال از ابتدای اجرای این طرح از سال 97 تاکنون ایجاد شده است.

 

فاضلی، طرح کارورزی و یارانه دستمزد را از دیگر طرح‌های فعال در استان برشمرد و گفت: با وجود ظرفیت‌های قابل توجه این 2 طرح هنوز در استان استقبال خوبی از آن نشده است و انتظار می رود کارفرمایان و جوانان جویای کار در استفاده از این طرح اهتمام بیشتری به کار گیرند.

 

کد خبر 1011037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha