اجرای مصوبات ستاد کرونا سبب کاهش بیماری می‌شود

اکرمی گفت: اجرای دقیق مصوبات ستاد کرونا در شهرستان ها سبب کاهش بیماری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «بهروز اکرمی» ضمن تقدیر از کادر بهداشت و درمان و تلاش شبانه روزی این عزیزان برای کمک به مردم گفت: امروز استان مرکزی در وضعیت خوبی قرار دارد و این وضعیت زرد کرونا در استان مرکزی نباید عادی شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: در حال حاضر شرایط شکننده است و نباید این سطح از بهبود سبب عادی شدن اوضاع و سهل انگاری شود.

 

وی با تاکید بر اینکه خطر موج چهارم کرونا در کمین است و کمترین اهمال در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط بحران را برای استان رقم بزند، اضافه کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونای چهار شهر هنوز در وضعیت قرمز بیماری،  ۴۰۱ شهرستان زرد و ۴۳ شهر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

این مقام مسئول بر تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و ادامه داد: این وضعیت مرهون همدلی و همراهی همه جانبه است و باید همه در راستای تداوم آن تلاش کنیم.

 

اکرمی با تاکید بر اینکه فرمانداران در شهرستان‌های استان باید پیگیر مصوبات ستاد کرونا استان باشند خاطر نشان کرد: این عزیزان باید با اجرای صحیح مصوبات ستاد کرونا به کاهش بیماری در منطقه خود کمک کنند.

 

در ادامه این جلسه «علی علیمحمدی» نیز با اشاره به اینکه استان مرکزی در هفته گذشته در موارد مثبت کرونا از ۴۵۹ مورد به ۳۹۰ مورد رسیده است، افزود: این رقم کاهش ۱۵ درصد را نشان می دهد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص آمار بیماران سرپایی نیز گفت: استان مرکزی از ۳۸۹ نفر به ۳۵۲ نفر رسیده که ۱۰ درصد کاهش داشته و در بستری نیز از ۷۰ به ۳۸ مورد با ۴۷ درصد کاهش رسیده است.

 

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۴ تست سریع کرونا تا ۱۱ دی‌ماه جاری در استان انجام شده  که ۲۹۶ نفر مثبت ثبت شده است، ادامه داد: شمار افزایش تست سریع کرونا در استان نسبت به هفته گذشته ۹۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر 1011039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha