۲ روز بدون فوتی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/بویراحمد و کهگیلویه را از نارنجی خارج کنیم

کلانتری گفت: در حالی که ۲ روز متوالی را بدون فوتی در استان می گذارانیم تلاش کنیم تا این شرایط تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» عصر امروز (۱۳ دی ماه) در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: تمام دستورالعمل ها، مصوبات و صورتجلسه های ستاد استانی و ملی مقابله با بیماری کرونا در استان لازم الاجراست و باید به خوبی به آنها توجه و اقدام شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شرایط موجود باعث غفلت نشود، چرا که کووید – ۱۹ دست بردار نیست و هر لحظه در کیمن است.
 

کلانتری ادامه داد: نظارت ها، بازرسی ها و ارزیابی ها در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی در همه نقاط استان به قوت خود باقی بوده و باید شدت بیشتری نیز داشته باشد.
 

وی با بیان اینکه به لحاظ امکانات بیمارستانی و تجهیزات برای انجام تست های بیشتر روزانه کمبودی نداریم، تاکید کرد: تست های بیماریابی انجام شود و مراکز بیماریابی ۱۶ ساعته فعالیت بیشتری داشته باشند.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به اینکه هر جایی که نمونه کرونایی فردی مثبت شد باید حداقل ۱۵ نفر از بستگان و یا کسانی که ارتباط نزدیک با وی داشته اند نمونه تست از آنها انجام شود، گفت: این مهم به عنوان یک ملاک است و برای مدیران شهرستانی که چنین اقدام کنند امتیاز محسوب می شود.
 

کلانتری به تاثیرگذاری بسیار خوب و اجرای کامل و موفق طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد و گفت: با اهتمام کامل به این طرح به طور فراگیر و پیوسته در همه مناطق استان ادامه داشته باشد.
 

وی تاکید کرد: برگزاری مراسم جشن عروسی و تدفین ممنوع و تیراندازی در این مراسمات نیز ممنوع است و با کسانی که اقدام به تیراندازی کنند چه سلاح آنها مجوز داشته باشد چه نداشته باشد برخورد جدی و قانونی می شود و اسلحه آنها نیز جمع آوری و ضبط خواهد شد.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: همه شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند و دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه در شرایط نارنجی بوده و همه تلاش ها برای بهبود وضعیت آنها به زرد به کار گرفته شود.
 

کلانتری با تقدیر از صدا و سیمای و دیگر رسانه استان، گفت: رسانه ها هوشمندانه، بجا و به خوبی عمل می کنند و نقش موثری در آگاهی بخشی مردم برای کاهش و کنترل شیوع کرونا داشته و دارند.

کد خبر 1011094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha