انتقاد  به ستاد کرونا در پی لغو مراسم سالگرد شهید سلیمانی در پیشوا

امام جماعت مسجد جامع امام خمینی (ره) از مصوبه ستاد کرونا در لغو مراسم سالگرد شهید سلیمانی در شهر پیشوا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران، حجت‌الاسلام سید سعید یاسینی امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) شهرستان پیشوا، که در جمع نمازگزاران و عزاداران فاطمی مسجد جامع امام خمینی (ره) سخن می گفت، در حمایت از صحبت های امام جمعه پیشوا در خطبه های نماز جمعه دوازدهم دیماه از تصمیم ستاد کرونا در لغو مراسمی که قرار بود که در شامگاه جمعه در جوار بارگاه امامزاده جعفر(ع) برگزار شود، انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام یاسینی در ادامه اظهار داشت: باید همه تلاش کنیم تا راه شهید سلیمانی همچنان باز بماند.

وی در ادامه در خصوص این شهید خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی با دستور مستقیم رئیس جمهور کشور ایالات متحده آمریکا به شهادت رسید و این مسئله کوچک و قابل گذشتی نیست و نباید چه در خفا و چه در آشکارا با آنان سازش کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا در ادامه در حمایت از مواضع امام جمعه پیشوا تصریح کرد: گلایه ای را که امروز امام جمعه محترم در خطبه های نماز مطرح کردند با توجه به قرار داشتن در دهه بصریت، شهادت حاج قاسم در سیزدهم، غائله کشف حجاب در هفدهم و قیام مردم قم در نوزدهم دیماه  و مجالسی که در دیگر شهرها برگزار می شود، این سوال را در اذهان متبادر ساخت که چرا نباید در شهری که به فرموده مقام معظم رهبری مرکز شهادت است مجلس در خور شانی برای شهید سلیمانی داشته باشیم؟

وی در ادامه اذعان داشت: چطور نمازجمعه برگزار می شود و در همان مکان با چند ساعت فاصله نمی شود مراسم گرامیداشت حاج قاسم را برگزار کرد!
وی در ادامه افزود: خوشبختانه مسئولان شهرستانی همراهند ولی مسئولان استان همراهی لازم را ندارند که بنده در این جایگاه عرض می کنم گلایه امام جمعه بحق است و مراسم شهیدی بین المللی که همه جهان اسلام را تحت تاثیر داشته و دارد، چرا باید کنسل و تعطیل شود؟ شایسته است مدیران فرامنطقه ای با درک دغدغه های مردم و بزرگان شهر، مراعات لازم را به عمل آورند.

حجت‌الاسلام یاسینی در پایان با تشکر از همراهی مردم و مسئولان محلی افزود: ما نسبت به رعایت قانون و مقررات حساس بوده ایم که طبق نظر مراجع ذیصلاح بهداشتی نمازگزاران و افراد مذهبی در رأس افراد مراعات کننده  برنامه های بهداشتی در سطح منطقه بوده و هستند.

گفتنی است، طبق هماهنگی های صورت گرفته مقرر بود مراسم گرامیداشت سردار شهید سلیمانی با سخنرانی امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی  شامگاه جمعه دوازدهم دی ماه در مصلای نماز جمعه شهر پیشوا برگزار شود که ساعاتی قبل از شروع مراسم، بنا به تصمیم ستاد کرونا این مراسم لغو شد که عکس العمل حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه پیشوا در نمازجمعه این شهر و مردم شهید پرور این منطقه را در پی داشت.

کد خبر 1011095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha