استفاده از پشت بام مسجدالنبی(ص) برای اقامه نماز در شرایط کرونا

ریاست کل امور مسجد النبی(ص) اعلام کرد که در شرایط کرونا، اقامه نمازهای مغرب و عشاء، صبح و جمعه برای نمازگزاران در پشت بام این مسجد فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «المدینه»، ریاست کل امور مسجد النبی(ص) در مدینه منوره به نمازگزاران اجازه داد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای اقامه نمازهای مغرب و عشاء، صبح و نماز جمعه از پشت ‌بام‌ این مسجد استفاده کنند.

 

پشت بام مسجدالنبی(ص) برای ۱۰ هزار نمازگزار ظرفیت دارد و ریاست کل امور مسجدالنبی(ص) تعدادی از درها را برای ورود نمازگزاران به پشت بام باز کرده است.

 

همچنین به منظور تسهیل در ورود نمازگزاران، دوربین‌های حرارتی در آنجا نصب  شده و افرادی نیز عنوان ناظر، مستقر شده‌ اند.

 

بنا بر این این گزارش، نمازگزاران می ‌توانند از درهای قباء، ملک سعود، ملک فهد و ملک عبدالعزیز و درِ مکه وارد پشت بام بشوند.

 

در همین راستا، ریاست کل امور مسجدالحرام از نمازگزاران خواست همان دستورالعمل‌های مربوط به صحن و رواق مسجد النبی(ص) را در هنگام حضور در پشت بام مسجد نیز رعایت کنند.

 

مقامات عربستان درهای مسجدالنبی(ص) را روز یکشنبه (11 خرداد ماه)، پس از ۷۴ روز بسته بودن به دلیل بیماری کرونا، به روی نمازگزاران گشودند.

 

عربستان از (۲۹ اسفندماه ۹۸) به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، اقامه نماز و حضور نمازگزاران در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) اعلام کرد.

کد خبر 1011137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha