سردار سلیمانی یک فرمانده و مدیر تحول گرا بود

قاسمی با اشاره به اینکه حاج قاسم مرد عمل و میدان بود و آنچه که برخی ها مدعی بودند ایشان در میدان عمل اجرا می کرد، گفت: سردار سلیمانی یک فرمانده و مدیر تحول گرا بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رستم قاسمی در نخستین سالروز شهادت سردار دلها "حاج قاسم سلیمانی" از روش های صبورانه سردار سلیمانی گفت و افزود: حاج قاسم مرد عمل و میدان بود و آنچه که برخی ها مدعی بودند ایشان در میدان عمل اجرا می کرد.

 

معاون نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سردار سلیمانی به دلیل استعداد سرشاری که در همه عرصه ها داشت، یک نابغه خاص بود. بهمین دلیل روش مدیریتی او را مکتب سلیمانی معرفی می کنند. او یک فرمانده و مدیر تحول گرا بود. 

 

او گفت: سردار حاج قاسم مردی نبود که از قدرتش برای برخورد با کسانیکه نابجا درباره او یا نزدیکان او قضاوت می کردند استفاده کند. بجای برخورد برای این افراد از خدای متعال طلب عاقبت بخیری می کرد.

 

سردار قاسمی با ذکر خاطراتی از دیدارهای خود با سردار دلها گفت و افزود: حاج قاسم از خیلی جهات قابل مقایسه با همردیف های خود نیست و خاص است. او در میدان عمل قاطع و فرمانده بود و در میدان رفاقت، دوستی دلسوز و مهربان.

 

معاون نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ویژگی های منحصر به فرد شهید سلیمانی گفت و افزود: ابعاد مدیریتی این شهید باید در دانشگاهها و مدارس تدریس شود تا زندگی و مکتب او سرمشق دیگران شود. مکتب سردار سلیمانی، مکتب برنامه ریزی بود. اگر بر میدان های مبارزه برنامه های نداشت و مقتدر نبود نمی توانست قول دهد تا سه ماه دیگر طومار داعش از روی زمین برچیده می شود. او برخلاف برخی ها ریسک پذیر بود، برنامه ریزی داشت و به قولش عمل کرد.

 

قاسمی درباره نقشه راه سردار سلیمانی گفت: وقتی سردار سلیمانی منطقه ای را از دست داعش خارج می کرد، سفارش می کرد حتی به خانواده داعشی ها رسیدگی شود.

 

قاسمی درباره خستگی ناپذیر بودن شهید حاج قاسم گفت: در میدان های جنگ پیشتاز بود. او بجای اینکه به سربازان بگوید "بروید"، می گفت "بیایید" بعبارتی همیشه خودش در میادین جنگ پیش قدم بود. امروزه نام شهید سلیمانی اسم رمز برانگیختگی است.

 

معاون نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تصمیمات حاج قاسم در محور مقاومت گفت و افزود: مسیر داعش از سوریه به سمت ایران و رسیدنِ به ایران بود. این مسیر در اندیشه داعش(دولت اسلامی عراق و شام)بود که آمریکایی ها و عواملش ترسیم کرده بودند. 

 

او درباره تفکر داعش گفت: گروه تروریستی داعش و اعمال آنها حتی قابل بازگو نیست. شهید سلیمانی به کمک همه مردم با هر قوم و مذهبی در مقابل داعش متحد کرد. داعش بیش از صد هزار نفر نیروی آموزش دیده داشت که خود را پیروز منطقه می دانستند. حاج قاسم سختی ها را به جان می خرید. او به معنی واقعی مرد میدان بود.

کد خبر 1011150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha