نسل امروز با مکتب سردار سلیمانی آشنا شوند

آیت‌الله علی خاتمی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند به سردار سلیمانی نباید به چشم فرد نگاه شود، بلکه باید به او به چشم مکتب و راه و مدرسه درس آموز نگاه کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان شامگاه دیروز در اولین یادواره سالروز شهادت سردار سلیمانی و ۱۰۳ شهید ادارات استان زنجان، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تجمعات نمی توان مراسم باشکوه و در شان این عزیزان برگزار کرد.

 

آیت الله علی خاتمی با اشاره به مجاهدت های سردار سلیمانی ادامه داد: ایران به دلیل ذلیل کردن دشمن در خارج از مرزهای کشور دست به جنگ های نیابتی می زند.

 

وی با یادآوری اینکه در زمان شاه ملی گرایانی که جان نثار شاه بودند حتی فرزندان خود را هم به سربازی اعزام نکردند، گفت: کسانی که در سال ۸۸ دم از ملی‌گرایی می‌زنند آنروزی که این کشور هشت سال مورد هجوم بیگانگان قرار گرفت و شرق و غرب پشت سرصدام بودند، کجا بودند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نقشه اسرائیل از اشغال فلسطین تنها اورشلیم و بیت المقدس نیست، گفت: نقشه رژیم اشغالگر از نیل تا فرات و خاورمیانه بزرگ برای ایجاد حاشیه امن برای رژیم غاصب اسرائیل بود.

 

وی با یادآوری اینکه آمریکا و اروپا حامی نقشه های اسرائیل هستند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که امام خمینی(ره) فرمود اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود، نقشه آنها با مشکل مواجه شد.

 

امام جمعه زنجان ادامه داد: استکبار جهانی متوجه شد که اگر ایران با این قدرت پیش رود موجودیت اسرائیل به خطر می‌افتد، از اینرو با نقشه کودتا، جنگ و تحریم اقتصادی و فشار علیه ایران تلاش کردند تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه داعش از دیگر توطئه های استکبار برعلیه ایران محسوب می شود، گفت: مقام مظم رهبری فرمودند اگر امروز در عراق و شام نایستیم باید فردا در تهران، خوزستان و مرزهای کشور  از خودمان دفاع کنیم.

 

به گفته امام جمعه زنجان شهید قاسم سلیمانی ارتش بین‌المللی را برای دفاع از قدس که برگرفته از مکتب امام خمینی(ره) بود راه‌اندازی کرد و اهداف استکبار جهانی را عقب انداخت.

 

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی باید به دست پلیدترین انسان روی جهان شهید می‌شد تا حقانیت راه او بیشتر نمایان شود.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به برگزاری مراسم تشیع بی‌نظیر سردار سلیمانی در کشورهای مختلف جهان، تصریح کرد: چنین عظمتی دشمنان نظام اسلامی را عصبی کرد.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به تعابیر مقام معظم رهبری در خصوص سردار شهید سلیمانی، یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند به سردار سلیمانی نباید به چشم فرد نگاه شود، بلکه باید به او به چشم مکتب و راه و مدرسه درس آموز نگاه کنیم.

 

کد خبر 1011164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha