کانون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در یزد افتتاح شد

همزمان با نخستین سالگرد سردار سلیمانی، کانون فرهنگی هنری « سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» در یزد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، همزمان با نخستین سالگرد سردار سلیمانی، کانون فرهنگی هنری « سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» با حضور حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد و حمید دهقان بنادکی شهردار منطقه یک یزد در مسجد سید الشهدا (ع) بلوار بهمن یزد افتتاح شد.

حجت الاسلام مظفر سالاری در این مراسم ضمن تسلیت و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و شهید فخری زاده  همچنین درگذشت آیت الله مصباح یزدی گفت: آیت الله مصباح از ذخایر انقلاب و افتخاری برای یزد بودند که برکات وجودی ایشان سالهای سال خواهد ماند.

وی همچنین با اشاره به سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان یزد افزود: 12 تا 16 دیماه سال 86 به عنوان برگ زرینی در تاریخ این استان است زیرا مقام معظم رهبری به این استان سفر کردند و حماسه عظیمی از سوی مردم استان در حضور ایشان در استان رقم خورد.

 

 

وی گفت: ما در کانون های فرهنگی هنری مساجد سعی کرده ایم حول محور امام جماعت مساجد فعالیت های خود را دنبال کنیم و امیدواریم در این کانون ها امام جماعت بتواند روحیه فعالیت های فرهنگی و همچنین مطالبه گری از مسئولان را دنبال کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد گفت: طرح ملی فهما به عنوان یکی از مهمترین اقدامات ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور است که در سال 98 نخستین دوره آن برگزار شد و شاهد درخشش کانون های مساجد استان بودیم به نحوی که 38 کانون ما توانستند در بین 25 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور رتبه های برتر را به خود اختصاص دهند.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: در سال جاری نیز فعالیت این ستاد در قالب طرح ملی « ایران قوی» دنبال می شود که 3 شبستان و 12 رواق و مجموعا 48 فعالیت در آن برنامه ریزی شده است.

وی گفت: کانون سردار سلیمانی می تواند با جذب جوانان و نوجوانان و همچنین ثبت فعالیت های خود در این بخش ها رتبه های برتر کشوری را به خود اختصاص دهند که این امر قابل دستیابی است.

حجت الاسلام کارگر امام جماعت مسجد نیز در این مراسم گفت: این منطقه به عنوان یکی از مناطق کم برخوردار یزد است که متاسفانه مسئولان کمتر به آن توجه کردهاند که امیدواریم با فعال شدن مسجد و کانون به نحوی حمایت های بیشتری از آن شود.

 

 

وی افزود: در این مدت کوتاه اقداماتی از جمله تهیه بسته های معیشتی و توزیع آن انجام شده است اما به مراتب بیش از این ها نیاز به کمک های مسئولان داریم و امیدواریم این اقدامات مستمر باشد.

در پایان این مراسم نیز کانون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح شد و حسین ابراهیمی به عنوان مسئول این کانون معرفی شد.

کد خبر 1011260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha