ترجیح منافع ملی به سلایق شخصی؛ زمینه ساز اتحاد ملی

افراد و مولفه های وحدت ساز در جوامع مختلف بشری، مسائل شخصی خود را بر منافع عمومی جامع برتری نداده و همین موضوع موجب انسجام و اتحاد ملی در مناطق و کشورها می شود که شخصیت سردار سلیمانی بر این پایه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، وحدت؛ مولفه ای اساسی و پایه برای پیشرفت در جوامع مختلف و عامل حفظ منافع عمومی در برابر نقشه های شیطانی و فروپاشی اجتماعی است و تنها مسائل شخصی و سلیقه های فردی قادر به تخریب این مقوله ارزشمند خواهد شد.

 

آن ها که چند روز گذرا دنیا بر آخرت و سرنوشت خود موثرتر می دانند به جای دستگیری از دیگران در مسیر تفرقه و تخریب منافع عمومی گام بر می دارند و همین عامل موجب بی عدالتی، فرصت سازی برای تسخیر و تضعیف پایه های اساسی قوانین و مقررات هر کشور می شود.

 

پست و مقام، سن و سال و جنسیت، هیچ کدام فرقی ندارد، هر کسی با یک بی توجهی و برتری بخشی به نیازها و سلیقه های فردی خود قادر به شکست اتحاد ملی خواهد بود و این اقدام نتایج بدی را برای جامعه بشری خواهد داشت.

 

این روزها که به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی، همه از ویژگی های این شهید می گویند، وحدت و انسجام بخشی در کشور و منطقه فصل مشترک بسیاری از اظهارنظرهای گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی است اما غافل از اینکه برخی از این سخنرانان و یا کارشناسان علی رغم بیان چنین ویژگی مهم و اثرگذار حاج قاسم سلیمانی برای مردم اما از نقش و وظیفه خود در پیروری برای وحدت ملی غافل بوده و بر پیکره اصلی وحدت می تازند.

 

فراتر از گفتار به کردار نیاز داریم و باید با بهره گیری از الگوهای شخصیتی مثل بزرگ مرد مدافع حرم یعنی سپهبد قاسم سلیمانی بر مدار وحدت و فراتر از سلیقه های سیاسی در کشور خدمت کنیم و به دنبال تضعیف دولت و یا مسئولان در رده های مختلف نباشیم.

 

*پیشرفت کشور در دفاع مقدس بر پایه وحدت بود

 

یک رزمنده دوران دفاع مقدس، با اشاره به شرایط سخت آن دوران و کمبود تجهیزات نظامی در برابر لشگر تمام تجهیز دشمن، گفت: پیشرفت آن روز به واسطه وحدت بود و این مولفه در شرایط امروزی نیاز است.

 

«مصطفی سجاد» که شخصیت سردار سلیمانی را نیز مظهر وحدت می دانست، تصریح کرد: مشارکت عمومی بدون تفرقه برای رفع چالش های ملی و منطقه ای نیاز است و سردار سلیمانی نظر شخصی خود را نسبت به وضع جامعه برتری نمی داد.

 

وی ادامه داد: هیچ فرمانده نظامی چنین دیدگاهی را ندارد که در میدان جنگ باید مسائل شخصی و حزبی را دنبال کند و همواره تلاشش بر پیشرفت کار و کاهش خسارت به تیم عملیاتی خود است و امروز نیز در برابر صحنه های مختلف نبرد با دشمنان نظام به همین موضوع قدرت نیاز داریم.

 

*قومیت و فرهنگ های مختلف کشور فرصت باشد تا تهدید

 

استاد جامع شناس دانشگاه پیام نور اصفهان گفت: تنوع قومیت و فرهنگ درکشور ما بسیار زیاد است اما این موضوع امکان بهره برداری و تبدیل به فرصت و دوری از تهدید را دارد.

 

«حسن رضا یوسف وند» ادامه داد: احترام به سلایق و فرهنگ و قومیت ها موجب تقویت اتحاد ملی و کاهش تفرقه برای بهره برداری افراد سودجو خواهد شد و این تنوع در کشور ایران قابلیت فرصت سازی دارد.

 

وی وحدت ملی را موضوع موثر در تامین امنیت بیان کرد و یادآورشد: تفرقه به هر دلیل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موجب صدمه به امنیت به عنوان یکی از مهمترین مولفه های پیشرفت خواهد شد.

 

این جامع شناس، دوری از حصارکشی برای ارائه خدمات به مردم و حذف اختلافات سیاسی در برنامه ریزی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: پس از انجام فرآیند انتخاب و مشخص شدن آرا، همه تفکرات سیاسی برای خدمت به جامعه متحد شوند.

 

*توهین به علاقمندی های ملی و اسلامی مردم جایز نیست

 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به هویت ایرانی و اسلامی بین مردم کشورمان گفت: برخی نسبت به آموزه های دینی و بعضی برای هویت تاریخی ارزش گذاری کرده اند و نباید به مسائل شخصی افراد توهین شود.

 

«بشیر اسماعیلی»، با بیان اینکه توهین به سلیقه فردی افراد و آنچه برپایه هویت ایرانی و اسلامی است موجب صدمه به وحدت ملی می شود، خاطرنشان کرد: تجربه داخلی و خارجی از تخریب منافع ملی به دلیل تفرقه حکایت دارد و نباید مسائل کوچک را بر منافع عمومی برجسته کنیم.

 

وی با اشاره به توطئه و دشمنی 40 ساله آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: وقتی چنین وضعی بر کشور حاکم شده، اتحاد ملی ضرورتی برای عقب نشاندن دشمن و از بین بردن فرصت های آن ها است.

*وحدت ساز باشیم ...

نظریه های علمی، توصیه های بزرگان دینی و کشور، تجربه دوران دفاع مقدس و عقلانیت همه بر حفظ وحدت و ایجاد انسجام عمومی تاکید دارد و به اعتقاد کارشناسان تفرقه بر خلاف شرع، قانون و منافع انسانی است، پس هر آنچه بر تبل تفرقه می زند، غلط و مغایر با واقعیت ها است.

کد خبر 1011270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha