موفقیتم در کار و زندگی را مدیون نگاه خدا و دعای پدر و مادر هستم

صیدگر یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی مازندران و بسیجی نمونه است که با پشتکار در این عرصه موفقیت ظهای بسیاری کسب کرده و یاریگر بسیاری از جوانان در اشتغال بوده است و نگاه خداوند و همراهی خانواده را مهمترین عامل موفقیت خود می داند.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ در سال های اخیر با توجه به تشديد فشارها و تحريم‌هاي دشمنان، آنچه بيش از پيش در سخنان مقام معظم رهبری مورد تاکید بوده است، بحث «اقتصاد مقاومتي» است که رهبری معتقدند كه يكي از راه‌هاي عبور از مقطع حساس و سرنوشت‌ساز كنوني جدي‌گرفتن اقتصاد مقاومتي است.

 

همچنان که می دانیم؛ هدف اقتصاد مقاومتی بازسازی و احیای اقتصاد ملی است و «محمد مهدی صیدگر» با مدیریت شرکت مهگوشت شمال و کالی کوک کوهستان با برند تجاری « کالی» با ایجاد اشتغال برای150 نفر به طور مستقیم و برای 300 نفر به طور غیر مستقیم تلاش دارد تا با تکیه بر توان داخلی و بومی، در برابر موانع و مشکلات داخلی و خارجی پایداری نموده و به رشد و پیشرفت خود  و جامعه و توسعه اقتصادی کمک کند.

 

«محمدمهدی صیدگر» مهندس دامپرور ، بسیجی نمونه 45 ساله اهل بابل است که از سال 1378 فعالیت خود را از مرغداری آغاز کرد و وارد عرصه تولید ماکیان شد و آنچنان که خودش می گوید: در سال 1387 پرورش کبک را در دستور کار خود قرار داد؛ در سال 1389 پرورش بلدرچین و در سال 1391 پرورش قرقاول را اجرایی کرد.

 

این فعال اقتصاد مقاومتی در مازندران، بعد از دانشجویی وارد مرغداری شد و تا سال 86 همواره در فکر تولید و کار جدیدی بود تا اینکه پرورش کبک در دستور کارش قرار گرفت و با توجه به اینکه پرورش کبک تنها در یزد و شیراز بود؛ تحقیقات را انجام و فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرد و کم کم اولین شرکت بسته بندی سایر ماکیان که همه ماکیان را در خود داشته باشد در کشور اجرایی کرد و با پشتکار کارآفرین نمونه شد و بارها از ایشان تجلیل شد.

 

کارش را خوب بلد است؛ اما بوق و کرنا کردن را بلد نیست و به قول خودش به دنبال اسم و رسم نیست و با وجود اینکه برای بسیاری از افراد کارآفرینی انجام داده است؛ می خواهد که گمنام بماند و اصرار ما موجب شد تا بخشی از عملکردهای خود را برای ما بیان کند.

 

«محمد مهدی صیدگر» در گفت و گو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: ازسال 1393 از شرکت اجاره ای بسته بندی خارج شده و در شهرک صنعتی منصورکنده، شرکت بسته بندی ماکیان، تولید همبرگر و کباب لقمه را در دستور کار قرار داده و اکنون همچنان در این عرصه فعال هستیم.

 

این بسیجی نمونه در عرصه اقتصاد مقاومتی یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی مازندران و بسیجی نمونه استان در اقتصاد مقاومتی است که با تلاش و پشتکار در این عرصه موفقیت های بسیاری کسب کرده و یاریگر بسیاری از جوانان در بخش اشتغال بوده است و معتقد است که نگاه خداوند و دعای پدر و مادرش مهمترین عامل موفقیتش در کار و زندگی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست و یک واقعیت اقتصادی است؛ افزود: باید در عمل به اقتصاد مقاومتی و پایداری در این بخش برسیم و نمی توان با حرف به این مهم رسید و در تمام دوران فعالیتم تلاش کردم که کار برای رضای خداوند و خدمت به خلق باشد.

 

صیدگر در مورد کمک به اشتغال جوانان به عنوان یک کارآفرین بسیجی گفت: به عنوان پشتیبان اقتصاد مقاومتی کمک کار بسیجیان جوانی که وام گرفتند تا اشتغالی را ایجاد کنند؛ تلاش کردیم تا برای تهیه جوجه و پرورش و خرید تضمینی، بی دغدغه وارد عرصه کار شوند که سردار جعفری فرمانده وقت سپاه کشور در بازدید از این کشتارگاه بر حمایت از این صنعت و اقتصاد مقاومتی در این راستا تاکید داشتند.

 

وی در مورد مشکلات پیش روی صنعت ماکیان اظهار کرد: در سال جاری با توجه به مشکلات مربوط به تهیه خوراک سویا و ذرت برای طیور و ماکیان، شرکت تولیدی ما هم دچار آسیب شد و در کنار حمایت های جهاد و پشتیبانی مجبور به تهیه دان و مواد تغذیه ای برای ماکیان از بازار آزاد شدیم.

 

این کارآفرین نمونه می گوید: علاقمندی به دام و طیور و موجودات زنده و پرورش در دوران کودکی موجب شد تا رشته دانشگاهی را براساس علایق خود انتخاب و در رشته دامپروری تحصیل کنم و با اتمام کارآموزی در دوران دانشگاهی بلافاصله مشغول کار شدم و با حمایت های فردی که در کنارش کارآموزی کرده بودم؛ توانستم سالن مرغداری اجاره کرده و مشغول به کار شوم.

 

صیدگر افزود: از هیچ نوع وامی برای شروع فعالیت استفاده نکرده و تنها براساس علاقمندی و توانمندی خود در این بخش فعالیت کرده ام و اکنون هم در تولید و پرورش ماکیان، کشتارگاه صنعتی و بسته بندی در مازندران تنها و پیشتازیم.

 

در دوران کرونا متضرر شدیم اما ناامید نه

این طلایه دار عرصه اقتصاد مقاومتی و کارآفرین نمونه بسته بندی ماکیان در بابل در مورد کار در دوران کرونا و مشکلات مربوط به آن گفت: در دوران کرونا ما هم مثل همه مشاغل دچار خسارت فراوان شدیم و با توجه به تعطیلی تالارها و رستوران ها متضرر شدیم اما ناامید نشدیم و اکنون تقریبا به روال بهتری رسیدیم.

 

صیدگر در مورد توسعه فعالیت اش خاطر نشان کرد: از سال گذشته، شرکت بسته بندی آبزیان را در بابلسر اجاره کرده و بسته بندی انواع ماهی های شمال و میگو و ماهی های جنوب را در دستور کار قرار داده و وارد بازار کردیم.

 

وی افزود: اولین مجتمع پرورش کبک و قرقاول استان مازندران هستیم و تقریبا بیشترین تولید کبک در سطح کشور را در اختیار داریم و تنها کشتارگاه کاملا صنعتی کبک، بلدرچین و قرقاول زیر نظر ناظر شرعی معرفی شده از دفتر ولی فقیه و ناظر بهداشتی دامپزشکی سطح استان را داریم.

 

این فعال اقتصاد مقاومتی در مورد تسهیلات اخذ شده گفت: به نوعی به تنهایی و بدون اخذ وام از نهادهای حمایتی و بانک ها فعالیت ام را آغاز و ادامه دادم و در دوره ای برای ایجاد کشتارگاه صنعتی مقرر شده بود که از وام 4 درصدی برخوردار شوم که با حمایت های فرماندار بابل این مهم محقق شد اما در نهایت از این تسهیلات استفاده نکرده و با هزینه شخصی اقدام به کشتارگاه صنعتی کردم.

صیدگر با قدردانی از تلاش های بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران اضافه کرد: البته بسیج سازندگی سپاه کربلای استان مازندران و شهرستان بابل در تمام دوران حامی بنده بودند و در طرح های مختلف از بنده حمایت کردند و در دوره از زمان پیشنهاد وام و تسهیلات هم ارائه شده است که به دلیل عدم همراهی مناسب بانک از این تسهیلات صرف نظر کردم.

 

همه زندگی ام را مدیون همراهی خدا هستم

صیدگر افزود: از مسجد و عبادات دور نیستم و الفتی دیرینه با مسجد و عبادت دارم و در کودکی مکبر مسجد محدثین بابل بوده ام.

 

این فعال اقتصادی در پایان خاطر نشان کرد: همه زندگی ام را مدیون همراهی خدا در زندگی، دعای پدر و مادرم و همراهی خانواده و همسرم هستم که همواره در کنار من و همراهم بوده است.

 

وی یادآور شد: گاهی اوقات کارهام به شکلی حل و فصل می شود و از جایی که انتظاری ندارم مشکلات برطرف می شود که باورکردنی نیست و البته در تمام مشکلات خدا پشت و پناهم است و به اینکه از رگ گردن به ما نزدیکه باور قلبی دارم؛ بدون واسطه با خدای خودم صحبت می کنم و همیشه هم جواب گرفته ام و مشکلاتم حل و فصل شده است.

 

و سخن آخر اینکه محمد مهدی صیدگر که به عنوان بسیجی نمونه و فعال عرصه اقتصاد مقاومتی مازندران در پرورش و بسته بندی ماکیان  در سال 1395 لوح تقدیر از سردار بابایی فرمانده وقت سپاه کربلا مازندران دریافت کرده است و دارای لوح تقدیر از سازمان غذا و دارو، دفتر ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی، سپاه کربلا و... است و بارها به عنوان کارآفرین نمونه معرفی شده است؛ همه زندگی اش را مدیون همراهی و نگاه خدا، دعای پدر و مادر و همراهی خانواده و همسرش می داند.

کد خبر 1011278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha