ایجاد بانک اطلاعاتی از نیازهای مددجویان است

آشناگر ایجاد بانک اطلاعاتی را از نیازهای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا آشناگر» در نشست ویدئو کنفرانس بررسی مشکلات طرح شتابا با رئیس کمیته امداد کشورضمن بیان اینکه برای توانمندسازی اقشار مختلف تحت پوشش، یک طرح نیازسنجی ارائه‌شده است  گفت: در آن وضعیت نیازهای افراد از نیاز شغلی تا نیاز فرهنگی به‌عنوان یک بانک اطلاعاتی جمع‌آوری و برای تأمین این نیازها برنامه‌ریزی مدونی ارائه می‌شود.

 

استاندار سمنان با اشاره به اینکه وقتی بانک اطلاعاتی از نیازهای مددجویان تهیه شود کار توزیع کمک‌ها و اقدامات حمایتی تقویت می‌شود اظهارکرد: اگر این برنامه به‌عنوان یک نگاه ملی در کمیته امداد جاری شود کار امدادرسانی به نیازمندان در سراسر کشور تقویت می‌شود.

 

آشناگر در ادامه به وجود ایده‌های خلاقانه‌ای که می‌تواند به‌عنوان نگاه‌های ملی تلقی شود تا دیگران هم از آن در راستای بهبود ارائه خدمات بهره ببرند اشاره داشت وافزود: طرح شتابا برای توانمندسازی ایتام برنامه‌ریزی و تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که برای یک هزار یتیم در استان سمنان کد پستی دریافت کنیم.

 

وی با بیان اینکه  کمیته امداد امام خمینی (ره) متعهد به پرداخت دو میلیارد تومان از محل صندوق کمیته امداد شده است  اضافه کرد: اگر این مبلغ واریز شود بخشی از اشتغال ایتام در راستای این طرح پیشرفت خواهد کرد.

 

آشناگر نیازسنجی از ایتام و مددجویان را در دستور کار عنوان کردوافزود: تاکنون برای ۹۰ درصد از دانش آموزان نیازمند استان سمنان تبلت و تلفن هوشمند تأمین‌شده است.

 

استاندار سمنان از قول مساعدت نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خرید پنل‌های خورشیدی مددجویان به مبلغ دو میلیارد تومان خبردادو گفت: پیگیری برای پرداخت و تخصیص این اعتبارات در دستور کار است.

 

آشناگر با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال باید متناسب با گروه‌های تحت پوشش نسبت به اجرای طرح‌های اشتغال اقدام کرد، یادآور شد: در این راستا باید منابع را تجهیز کنیم و تسهیلات فراوانی در استان در اختیارداریم که می‌توان برای اجرای طرح‌های اشتغال از آن بهره‌گیری کرد.

 

معاون توسعه منابع استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ایران همدل با تمامی ادارات ارتباط برقرار شد و مدیران استان و مسئولان پشتیبانی برای اجرای این طرح کاملاً توجیه شدند.

 

«فاطمه منصوری» بابیان اینکه با پویش نوینی سعی کردیم این طرح را برای کارکنان دولت تبیین کنیم تا شاهد استقبال بهتری از سوی کارمندان دولتی باشیم، تصریح کرد: برای این کمک‌ها و حمایت‌هایی که ارائه می‌شود برنامه جامع و هدفمندی برای توزیع عادلانه آن طراحی‌شده است.

کد خبر 1011279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha