مراسم سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در کویت برگزار شد

مراسم نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت شب گذشته با حضور جمعی از ایرانیان مقیم؛ مسئولان نهادهای ایرانی و معلمان مدارس ایرانی در کویت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مراسم نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت شب گذشته با حضور جمعی از ایرانیان مقیم؛ مسئولان نهادهای ایرانی و معلمان مدارس ایرانی در کویت برگزار شد. در این مراسم سفیر کشورمان در کویت،  حاج قاسم را شهید خط مقاومت اسلامی و یک شخصیت چند بعدی توصیف و تأکید کرد: وی هم نظامی شجاع و باتجربه، هم آگاه به زوایای مسائل سیاسی و اجتماعی وهم انسانی بااخلاق و بی‌ادعا بود.

محمد ایرانی افزود: بسیاری او را با مبارزه علیه داعش و سرکوب هسته‌های تکفیری شناخته‌اند در صورتی‌که وی قبل از آن در فلسطین ولبنان با اشغالگران صهیونیستی مبارزه می‌کرد و ریشه کن کردن غده سرطانی اسرائیل مهمترین هدف او بود.

سفیر ایران در کویت افزود: آمریکایی‌ها حاج قاسم را ترور کردند تا به گمان خود محور مقاومت اسلامی را نابود کنند ولی پاسخ کوبنده به پایگاه عین الاسد هیبت آنها را زیر سوال برد و تصورشان را تغییر داد.

ایرانی با بیان اینکه امریکایی‌ها هم در بحث مقابله با تروریسم و هم در مقوله حقوق بشر دروغ می گویند، اضافه کرد:‌ آمریکایی‌ها ادعای مبارزه با داعش والقاعده را دارند ولی دو دشمن سرسخت داعش را هدف قرار داده و دل داعش را شاد کردند. از سوی دیگر ادعای دفاع از دمکراسی وحقوق بشر سر میدهند اما در تاریکی شب مهمان دولت عراق را ناجوانمردانه ترور می‌کنند.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام و المسلمین شمس المحدثین طی سخنانی به تشریح علاقه و شیفتگی سردار شهید به مولایش حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت.

 تعدادی از مداحان ومرثیه سرایان نیز در این مراسم با خواندن اشعاری ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه، یاد آن شهید سرافراز را گرامی داشتند.

کد خبر 1011285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha