قراردادن امکانات جهان اسلام در اختیار دشمنان یک گناه نابخشودنی است

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: استفاده بهینه نکردن و یا این امکانات را اختیار دشمن قرار دادن و امکانات را برای تفرق به کار بردن یک گناه جمعی نابخشودنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مولوی نذیر احمد سلامی، یکشنبه(14 دی) در گردهمایی تقریب مذاهب(شیعه و سنی) گفت: در طول تاریخ و هر زمان که زمینه ای برای وحدت امت اسلامی و تقریب فراهم شده دشمنان دست و پا زدند و با حیله و حربه های مختلف کاری کردند که نگذارند امت اسلامی به وحدت برسد و حاج قاسم از این توطئه ها آگاه و دشمن شناس بود.

 

 

نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بازخوانی حوادث تاریخی قرن دهم هجری گفت: در یک طرف جهان اسلام خلفای عثمانی با هر نقص و عیب اما سمبل عزت مسلمین بودند، در ایران شاهان صفوی پیروز شدند و سلسله صفویان ریشه مذهبی داشت؛ در شبه قاره هند هم سلاطین مغول حاکم بودند که گرچه در یک برهه از تاریخ، اسلام را ویران و کتابخانه های اسلامی را سوزاندند اما باز توفیق یافتند در شبه قاره هند حاکم شدند و همه سلاطین جز یکی، بقیه تفکر اسلامی داشتند.

 

 

وی ادامه داد: در این برهه از زمان زمینه مساعد شده بود و دعوت گران وحدت اسلامی توجه کردند وحدتی را که می توانستد بوجود آوردند اما دشمنان، صفوی را با عثمانی ها بر اساس تعصبات مذهبی رو در روی هم قرار دادند و ترکان را با اعراب بر مبنای قومیت و نتیجه آن شد خلافت عثمانی از هم پاشید و کشورهای عربی تقسیم و قدرت اسلام به ضعف کشانده شد.

 

 

مولوی احمدسلامی گفت: اینها همه مکر و دسیسه استکبار غرب بود و سردارسلیمانی از این مسائل آگاه بود و هر شخصی که وجدان داشته باشد و از توطئه دشمن آگاه باشد امت را به وحدت دعوت می کند و حاج قاسم مردم را دعوت به وحدت می کرد و در این راستا مسافرت هایی به کشورهای اسلامی داشت.

 

 

وی از اهداف محوری حاج قاسم به دعوت آن شهید به وحدت و تقریب اشاره و تصریح کرد: او از ظرفیت ها و توانمندی های جهان اسلام به خوبی آگاه بود و به خوبی می دانست اگر امت اسلامی بر مبنا و با تکیه به این ظرفیت ها اتحاد و انسجام را در میان خود حاکم کند و با خرد جمعی از این ظرفیت ها و توانمندی ها برای اهداف سیاسی اقتصادی استفاده کنند استکبار جای پایی در جهان اسلام نخواهد داشت.

 

 

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی سیستان و بلوچستان با برشمردن ظرفیت های عظیم اسلام، جمعیت عظیم مسلمین را یک ظرفیت بسیار ارزنده توصیف کرد و با افزودن این مطلب که ظرفیت معنوی جهان اسلام از همه اینها بالاتر است؛ از منابع روزمینی و زیرزمینی و وسعت 33 میلیون کیلومتری جهان اسلام هم به عنوان بخش دیگری از این ظرفیت ها نام برد.

 

 

وی با اشاره به اینکه با اتحاد و انسجام مسلمین، استکبار نمی تواند جایگاهی پیدا کند؛ افزود: آبراه های حائز اهمیت و مسیرهای کشتیرانی در اختیار جهان اسلام است؛ از اندونزی تا مراکش تمام کشورها مثل زنجیر بهم پیوسته هستند و این یک ظرفیت ژئوپلتیک ارزشمند است.

 

 

مولوی احمد سلامی استفاده بهینه نکردن و یا این امکانات را اختیار دشمن قرار دادن و امکانات را برای تفرق به کار بردن را یک گناه جمعی نابخشودنی عنوان و بیان کرد: امروز ذخایر مسلمین در بانک های انگلیس و کانادا و... ذخیره می شود و با آن دستگاه های اقتصادی خود را فعال می کنند و کارگران مشغول هستند و صنایع نظامی شان هم در حال حرکت اما این اسلحه را بر سر مسلمین فرود می آوردند.

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: رضایت الله ورسول الله را با این کارها نمی توان به دست آورد زیرا روح پیامبر آزرده از تفرق می شود.

کد خبر 1011286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha