برگزاری شنبه های کتاب در کانون فرهنگی هنری بعثت شهرستان تویسرکان

خدابخشیان گفت: طرح شنبه‌های کتاب در کانون فرهنگی هنری بعثت واقع در مسجد النبی (ص) شهرستان تویسرکان با حضور تعداد محدود نمازگزاران و امام جماعت مسجد برگزار شد.

«فاطمه خدا بخشیان» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  اجرای طرح شنبه‌های کتاب در مسجد النبی(ص) کانون فرهنگی هنری شهرستان تویسرکان با حضور تعداد محدود نمازگزاران و امام جماعت مسجد برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بعثت مسجد النبی (ص) شهرستان تویسرکان افزود: در این هفته کتاب  تحت عنوان « آذرخشی دیگر از آسمان کربلا» توسط امام جماعت مسجد حجت الاسلام فضائلی ارائه شد.

 

وی در ادامه گفت: به هر میزان که مطالعه در یک جامعه افزایش پیدا کند، سطح آگاهی و رشد فکری تعالی می‌یابد از این نظر است که می‌بینیم که در کشورهای پیشرفته کتاب جزو لاینفک سبد خرید خانوار به شمار می‌رود.

 

 وی با عنایت به این مهم اگر بتوانیم در طول سال و فواصل زمانی متعدد، کتاب و کتابخوانی را در قالب‌های متنوع و ویژه گروه‌های سنی مختلف ترویج کنیم شاهد تغییرات شگرفی در عرصه فرهنگ خواهیم بود.

 

خدابخشیان اظهار داشت: این اقدامات گام موثری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور بوده و از سوی دیگر کتابخوانی از معبر مساجد را در جامعه گسترش  می دهد چراکه یکی از اهداف ستاد فهما تحقق این مهم است.

 

گفتنی است،  یکی از طرح‌های ملی که در سطح ستاد فهما شکل گرفت، طرح ملی ایران قوی است که ابعاد مختلفی دارد، یکی از موضوعاتی که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است مساله کتاب است. اساساً این طرح با ایجاد بستر مشارکت و نقش‌آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تلاش می‌کند در راستای تقویت مولفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام دارد، بر این اساس با هدف برون سپاری فعالیت‌ها و بهره مندی از ظرفیت‌های استانی، رواق کتاب با محور استان چهار محال و بختیاری شکل گرفته است.

 

 

کد خبر 1011295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha