چهل سال مجاهدت فی سبیل الله از شاخص های مهم شهید سلیمانی است

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه شهید سلیمانی چهل سال در راه خدا مجاهدت فی سبیل الله کرد، گفت: امروز نهادینه سازی مکتب سلیمانی مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان در همه عرصه هاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام« سید علی حسینی» امروز(14 دی) در برگزاری سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد سید الشهداء  (ع) شهرستان ازنا، با گرامیداشت ایام فاطمیه و یاد خاطره شهید سلیمانی، تسلیت رحلت آیت الله مصباح یزدی و همچنین چهلمین روز شهادت دانشمند مومن و متعهد هسته ای و دفاعی دکتر محسن فخری زاده، اظهار داشت: شهید سلیمانی فردی مومن به معنای واقعی، مجاهد فی سبیل الله، اخلاص اعلا، شجاع، دیپلمات قوی و چیره دست، مطیع ولایت و تحلیل گر بسیار قوی در مسائل سیاسی و نظامی بودند.

 

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی مدیریتی عجیبی داشتند، افزود: زمانی که دمشق در محاصره قرار گرفت سپهبد سلیمانی در کاخ بشار اسد به ایشان گفتند اگر بمانید کمکت می کنیم و ایشان هم قبول کردند.

 

وی افزود: سپهبد شهید سلیمانی به سازماندهی نیروهای زینبیون، فاطمیون،  حیدریون و حشدالعشبی و نیروهای روسی پرداختند در حالی که هر کدام از آنها با زبان های مختلف و کشورهای متفاوت در کنار هم قرار گرفتند و همه این مجموعه را فرماندهی کردند که توانستند داعش را شکست دهند.


حجت الاسلام حسینی افزود: حاج قاسم سلیمانی مجاهدی بزرگ، امیر مجاهدین و الگو مجاهدین بودند که هزار مجاهد را پرورش دادند.

 

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی در کنار فنون نظامی و جنگی، عرفان، اخلاق را آموزش دادند و مجاهدان مقاوم مثل فولاد که در برابر دشمن می ایستادند تحویل دادند.


امام جمعه بروجرد افزود: از دیگر ویژگی های شهید سلیمانی، مجاهد فی سبیل الله بود و در طول مجاهدت خود یک تیر را برای غیر خدا شلیک نکرد و یک تصمیم را برای غیر خدا نگرفت.

 

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی چهل سال جهاد در راه خدا مجاهدت فی سبیل الله کرد، خاطرنشان کرد: امروز نهادینه سازی مکتب سلیمانی مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان در همه عرصه هاست.


امام جمعه بروجرد اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی در این دو و سه سال آخر خیلی بی تاب شده بود و شیفته پیوستن به دوستان شهیدش بود و همیشه از احمد کاظمی و مهدی باکری یاد می کرد.

 

 

گفتنی است، در این مراسم از خانواده های شهیدان مدافع حرم شهید محرم ترک، شهید مسلمی و شهید موسوی با اهداء گل و قاب مزین به تمثیل مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی تقدیر شد.

مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور امام جمعه شهرستان ازنا، ائمه جماعت، مسئولان و جمعی از مردم ازنا و با رعایت پروتکل های بهدشاتی  در مسجد سید الشهداء  (ع) شهرستان ازنا برگزار شد.
 

کد خبر 1011332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha