اتاق بازرگانی فارس از فعالان اقتصادی استان فارس در بازار یونان حمایت می کند

عوض پور گفت: اتاق بازرگانی فارس برای توسعه مراودات اقتصادی با یونان از فعالان اقتصادی استان فارس در بازار یونان حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی عوض پور»، امروز (یکشنبه 14 دی) در وبینار معرفی فرصت های تجاری کشور یونان با حضور دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و یونان در اتاق بازرگانی فارس گفت: استان فارس و یونان دارای وجوه مشترک تاریخی و فرهنگی هستند که در توسعه مراودات تجاری 2 طرف تاثیر مطلوبی دارد.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس ادامه داد: صنعت در استان فارس دارای جایگاه مطلوبی است که نمود آن وجود چهار هزار و 190 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ فعال است که فرصت اشتغال بیش از 92 هزار نفر را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: استان فارس در صنایع غذایی، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و ... نیز دارای ظرفیت های مطلوبی است که با برنامه ریزی مناسب می تواند در مراودات اقتصادی با یونان مورد استفاده قرار بگیرد.

عوض پور با تاکید بر طرح گردشگری مثلث طلایی در استان های فارس، اصفهان و یزد بیان کرد: از این طرح نیز می توان در توسعه مراودات با یونان بهره گرفت.

دبیر کل اتاق بازرگانی فارس تصریح کرد: برای تحقق این اهداف لازم است تا تجار فارس با بازار کشور یونان آشنایی پیدا کنند و با اصول روز تجارت بین المللی آشنایی بیشتری یابند و اتاق بازرگانی فارس از فعالان اقتصادی استان فارس در بازار یونان حمایت می کند.

«محمدحسن طلعتی» نیز در این جلسه گفت: کشت ارقام پنبه یونان در داراب از نمونه مبادلات اقتصادی یونان با فارس در سال های گذشته است.

رئیس مرکز مطالعات آب و کشاورزی اتاق بازرگانی فارس تاکید کرد: صادرات زعفران و پسته فارس به یونان نیز گزینه مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی با این کشور است.

کد خبر 1011377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha