اعتبار پروژه‌های آب و فاضلاب دزفول ۱۰۰ درصد افزایش یافت

آوایی از افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات پروژه‌های آب و فاضلاب این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: منابع کشور محدود هستند و از آنجا که آب نیز از منابع اصلی است لذا باید جهت صرفه جویی در مصرف آب اقدامات فرهنگی انجام گیرد.

«سید احمد آوایی» در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبرسانی و فاضلاب دزفول، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: طی پیگیری انجام شده بودجه اعتبارات آب و فاضلاب دزفول افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر چه این بودجه افزایش یافته اما کافی نیست و با وجود افزایش ۱۰۰ درصدی اما همچنان از بسیاری از شهرهای کوچک کمتر است و باید مسئولان استانی و کشوری با توجه به وسعت و جمعیت بالای دزفول به این موضوع توجه بیشتری کنند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه مجموعه آبفا، مجموعه عملیاتی است و هر گونه کمکی در زمینه‌های مختلف در تهران لازم باشد انجام خواهیم داد تصریح کرد: امیدواریم به زودی شاهد حضور وی جهت بازدید از پروژه های آبرسانی دزفول باشیم.

 

آوایی در ادامه صرفه جویی در مصرف آب را ضروری دانست و عنوان کرد: منابع کشور محدود هستند و از آنجا که آب نیز از منابع اصلی است لذا باید جهت صرفه جویی در مصرف آب اقدامات فرهنگی انجام گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها حسرت داشتن چنین منابعی را دارند و مصرف منابعی همچون آب، برق و گاز در این کشورها بسیار محدود و پر هزینه است اضافه کرد: همه ما جهت خدمت به مردم قبول مسئولیت کرده‌ایم و باید در این جهت با تمام توان کار کنیم.

 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: مجموعه آبفا با توجه به اینکه مصرف آب با زندگی لحظه‌ای مردم در ارتباط است وظیفه سنگینی بر دوش داشته که خوشبختانه با توجه به وجود افراد متعهد در این مجموعه اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

 

«مصطفی اسماعیل سالم» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول ابراز کرد: طی اقدامات انجام شده افت فشار آب در مناطق مختلف شهر دزفول نظیر مناطق شمالی، شرقی، کوی بهمن، قلعه سید و شهر منتظران به طور کامل مرتفع شده است.

 

مدیر آبفا منطقه دزفول در خصوص پروژه مهم انجام شده توسط آب و برق خوزستان جهت رفع افت فشار آب مناطق شرقی ادامه داد: با انجام پروژه مهم اتصال خط ۶۰۰ به خط اصلی ۱۴۰۰ افت فشار آب ساکنان مناطق فرهنگشهر ، ۸۶ هکتار، بهاران و کوی پیام به طور کامل برطرف شد.

 

وی خاطر نشان کرد: برخی پروژه های فاضلاب در شهر دزفول به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده که با توجه به اهمیت این موضوع که به سلامت مردم مربوط بوده، ضروری است.

 

اسماعیل سالم ضمن تشریح جزییات پروژه های انجام شده توسط آبفا منطقه دزفول در شهر دزفول، شهرهای اقماری و روستاها نیز بیان کرد: طی مدت گذشته جهت افزایش پایداری آب شرب شهر منتظران اقدامات لازم انجام شده که با تقویت چاه تامین آب این شهر، هم‌اکنون پایداری آب در شهر منتظران حاکم است.

 

وی افزود: پروژه انتقال آب به روستای کهنک از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است و در خصوص تملک زمین چاه و تجهیز چاه حفاری شده و اجرای سه کیلومتر باقی مانده از لوله گذاری باید اقدام نمود، که با توجه به درخواست پیمانکار پروژه نیازمند اختصاص اعتبار جهت تکمیل پروژه است.

 

مدیر آبفا منطقه دزفول همچنین ضمن تشکر از پیگیری های نماینده دزفول در حوزه آب و فاضلاب اضافه کرد: در شهرهای اقماری دزفول نیز اقدامات خوبی انجام شده اما هنوز نیازمند توجه در بحث اعتبارات برای پایداری کامل آب شرب با توجه به توسعه این شهرها است.

 

وی با اشاره به برخی مشکلات شهرهای اقماری تصریح کرد: شهر میانرود نیازمند ۱۸ کیلومتر اصلاح شبکه است که نیازمند اعتبارات استانی و ملی است.

 

اسماعیل سالم با اشاره به گل آلود شدن آب شهر سالند پس از بارندگی نیز گفت: اقدامات انجام شده برای حل این مشکل انجام شده اما این اقدامات در کوتاه مدت جوابگو بوده و باید اعتبارات ملی جهت حل این مشکل انجام گیرد.

 

وی همچنین در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در  شهرهای اقماری یاد آور شد: در شهر امام جهت واگذاری یکی از چاههای تحت مالکیت شهرداری این شهر پیگیری و مذاکراتی انجام شده ضمن اینکه در شهر صفی‌آباد نیز ۹۰ درصد شکستگی خطوط انتقال برطرف شده است و مشکلی در این نظر وجود ندارد.

 

کد خبر 1011435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha