تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند

بهی گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و ۳۵ درصد باقیمانده تا پایان دولت عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «مصطفی بهی» امروز (14 دی) در جلسه بررسی مشکلات ارتباطی و مخابراتی شهرستان خوسف اظهار کرد: تاکنون با همکاری واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و از محل اعتبارات حوزه ICT  پایش های میدانی در خصوص شبکه های اینترنت در روستاها انجام شده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه طی یک سال گذشته و همزمان با شیوع بیماری کرونا و تغییر شیوه زندگی به ویژه آموزش که به صورت مجازی شده است، دغدغه هایی بر مردم حاکم شد، افزود: اگر بحث آموزش را غیر از دوران کرونا در بستر فضای مجازی می خواستیم اجرا کنیم، فرهنگ سازی و زیرساخت ها زمان بر بود.

 

وی ادامه داد: اما بنا بر یک ضرورت کرونا، امروز همه پای کار هستند تا آموزش بر بستر فضای مجازی ارائه شود، همچنین بسیاری از مردم در بستر فضای مجازی خدمات الکترونیکی دریافت می کنند.

 

وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات و اطلاعات مبتنی بر تکالیف خود که در اسناد بالادستی و قانون برنامه ششم آمده است باید تا پایان 1400، 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار را برای بهره مندی آموزش، کشاورزی هوشمند، بانکداری و سلامت آنلاین به شبکه ملی اطلاعات متصل کند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: امروز می توانیم بگوییم که برای تمامی و 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور برنامه ابلاغی  به اپراتورها داده ایم تا این روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر 65 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و 35 درصد باقیمانده تا پایان دولت عملیاتی می شود.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با گذری به اقدامات اداره کل ارتباطات در شهرستان خوسف از محل اعتبارات توسعه روستایی در بخش کمی و کیفی، عنوان کرد: در بخش کیفی از محل اعتبارات وزارت به همت مخابرات استان، توسعه شبکه فیبر نوری را در روستاهای خوسف داشته ایم.

 

بهی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 83 روستای شهرستان خوسف از مجموع روستاهای خوسف به شبکه های وب و اینترنت پر سرعت متصل هستند.

 

وی از اتصال 43 روستای خوسف تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: با این روستاها، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار خوسف به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از ابتدای دولت در خراسان جنوبی  حدود  20 درصد خانوارهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل بودند، اما  هم اکنون 85 درصد روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

 

بهی گفت: تعداد 126 روستای شهرستان خوسف تحت پوشش شبکه تلفن همراه و  58 روستا تحت پوشش شبکه ایرانسل هستند، همچنین بیش از 90 درصد خانوارهای  بالای 20 خانوار پوشش نسبی شبکه همراه را دارند.

 

وی تصریح کرد: تا پایان امسال تمامی روستاهای بالای 60 خانوار استان تحت پوشش شبکه همراه قرار می گیرند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین 133 روستای خوسف تلفن خانگی دارند، و برای 6 روستای خوسف از محل ارتباطات وزارت ارتباطات ای تی ام پست بانک نصب کرده ایم.

 

بهی از پوشش شبکه اینترنت در روستاهای آرک و علی آباد زارعین خبر داد و گفت: 26 خانوار این روستاها را پوشش های وب برخوردارند اما مردم برای استفاده از  شبکه مناسب اینترنت روستا باید با شماره 1565 تماس بگیرند.

 

وی در پایان گفت: 6 سایت مخابراتی در خوسف در دست اقدام است،  تاکنون 78 روستا به شبکه ملی اطلاعات وصل شده اند و 43 روستا وصل خواهند شد.

 

 

کد خبر 1011438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha