بصیرت شاخصه اصلی شهید سلیمانی/ برخی عطش مذاکره بی حاصل با امریکا دارند

خسروی با اشاره به بصیرت شهید حاج قاسم سلیمانی در مقابل دشمن، گفت: اما در مقابل برخی در کشور عطش مذاکره بی حاصل با امریکا دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی» امروز (۱۴ دی) در همایش دختران حاج قاسم که در حسینیه جماران بیرجند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: بصیرت بسیار اهمیت دارد و خداوند در آیات قرآن به این مهم اشاره کرده است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: اگر چه دشمنان شیشه عمر شهید سلیمانی را ۱۳ دی ماه سال ۹۸ شکستند اما عطر شهید سلیمانی در دنیا پیچید.

 

وی با تاکید بر اینکه محبت شهید سلیمانی را خداوند در دلها قرار داد چرا که او با اخلاص عمل صالح انجام می داد، افزود: به گفته دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان ۴۳۰ شهر هند علیه شهادت سردار سلیمانی برنامه های اعتراض آمیزی برگزار کردند.

 

خسروی با اشاره به فرمایش امام علی علیه السلام مبنی بر اینکه نابينايى، آسان تر و قابل تحمل‌تر از نداشتن بينش و بصيرت است، تصریح کرد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی به عنوان عمار درجه یک رهبر معظم انقلاب بود که این عالم زندگی خود را برای روشنگری جامعه گذاشت و در دهه ۸۰ سخنران مستمر قبل از خطبه های نماز جمعه تهران بود اما برخی از رسانه علیه او تهمت می زدند.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه آیت الله مصباح یزدی هیچ وقت صبر، استقامت و ولایتمداری خود را از دست نداد، افزود: اما در سال ۹۶ آیت الله مصباح یزدی وقتی با یک سرباز ولایتمدار مثل خودش (سردار شهید سلیمانی) دیدار کرد در تعظیم و احترام از همدیگر سبقت گرفتند و این ناشی از بصیرت است.

 

وی با اشاره به اینکه همواره دعای ما باید عاقبت بخیری باشد، بیان کرد: امروز شیخ محمود امجد استاد اخلاق با انتشار ویدیویی از فرانسه ضمن بیان جمله‌ای علیه رهبر انقلاب، به روح‌الله زم لقب شهید می دهد بنابراین بصیرت خیلی اهمیت دارد.

 

خسروی با بیان اینکه شناخت و نقشه و برنامه دشمن از شاخصه های بصیرت است، عنوان کرد: برخی از مسئولان اگر جنگ اقتصادی را تشخیص می دادند و خود را به موازت آن آماده می کرد اکنون وضعیت زندگی مردم اینگونه نبود و یا اینکه لایحه ۱۴۰۰ را به گونه ای تنظیم نمی کردند که با تورم ۴۰ درصدی بخواهد ۲۵ درصد به حقوق کارمندان اضافه شود! این موجب نارضایتی مردمی می شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه و امکانات باید در اختیار عامه مردم قرار گیرد نه خواص، تصریح کرد: کارخانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی نیشکر هفت تپه با ۶ میلیارد تومان واگذار شده است به همین دلیل نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر اقتصاد در مورد واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه قانع نشدند و بر همین اساس وزیر اقتصاد از مجلس کارت زرد گرفت.

 

وی با اشاره ضرورت توجه مسئولان به عامه مردم، بیان کرد: عامه مردم گرانی را تحمل می کنند و کمک های مومنانه را همین ها می دهند.

 

خسروی با گلایه از وضعیت فضای مجازی و اشاعه فساد و فحشا، افزود: متاسفانه در چنین فضای لایو غیراخلاقی پسر نوجوان ۱۴ساله با خانمی از بلاگرهای معروف اینستاگرامی منتشر شد که صحبت‌های عجیبی می‌کند.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: کارشناسان فضای مجازی مطرح می کنند فضای مجازی منبع درآمد برخی از دولتمردان شده و همین خاطر حاضر نیستند شبکه اطلاعات ملی را راه اندازی کنند.

 

وی بر اقدام به موقع برای مقابله با فتنه و هجمه های دشمن تأکید کرد و گفت: امروز یکی از علت های مشکلات و نارسایی ها در کشور، نبود بصیرت و یا واقعا دشمن سربازگیری کرده است.

 

خسروی عنوان کرد: یکی از علت هایی که نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی صمت (مدرس خیابانی) رأی ندادند، چون رئیس جمهور حاضر نشد در دفاع از وزیرش به مجلس بیاید و در این مدت فقط ۲ مرتبه به مجلس آمده است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بصیرت باشد نباید مسائل درونی سه قوه را به بین مردم بکشانند، افزود: امروز مصوبه مجلس در کمک اقتصادی و معیشتی به مردم با مصوبه دولت یکسان نیست، در حالی که مجلس کمک به ۶۰ میلیون نفر برای مدت ۶ ماه را تصویب کرد اما اکنون دولت کمک به ۳۰ میلیون نفر برای مدت سه ماه را در دستور کار قرار داده است و حتی همین کمک معیشت را برخی عنوان می کنند به ما پرداخت نشده است.

 

وی با اشاره به بصیرت شهید حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: یکی مانند این شهید والامقام نامه وزیر خارجه امریکا را باز نمی کند اما در مقابل برخی اصرار  و عطش مذاکره بی حاصل با امریکا دارند.

 

خسروی تأکید کرد: هنری دیپلماسی اسلامی این است که دشمن پیش شما التماس کند نه اینکه اقتصاد کشور را به تغییر رئیس جمهوری امریکا شرطی کنید.

 

کد خبر 1011446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha