کتابخانه سیار روستایی شماره ۲ بیرجند افتتاح شد

همزمان با ایام دهه بصیرت دومین کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بیرجند مزین به نام شهید دکتر «محسن فخری زاده» افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «طاهره حمیدی» امروز (۱۴ دی) در مراسم افتتاح دومین کتابخانه سیار روستایی شهرستان بیرجند اظهار کرد: دومین کتابخانه سیار روستایی شهرستان بیرجند با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال  تجهیز و به کودکان و نوجوانان بیش از 15 روستای شهرستان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه خواهد کرد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: با افتتاح این کتابخانه که در آستانه اربعین شهادت دکتر محسن فخری زاده افتتاح و به نام آن شهید نامگذاری شد در مجموع  12 کتابخانه سیار روستایی و یک کتابخانه سیار شهری به بیش از 250 روستا و نقاط کم برخوردار حاشیه شهرها خدمات رسانی می کنند.

 

«علی ناصری» فرماندار شهرستان بیرجند نیز طی سخنانی کانون را مهد پرورش بزرگان ادبی و هنری دانست و ابراز امیدواری کرد که این کتابخانه نیز مانند سایر خدمات کانون بتواند زمینه بروز استعدادهای کودکان و نوجوانان مستعد استان را فراهم کند.  

 

در این مراسم با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی از تمثال شهید دکتر فخری‌زاده، اثر هنری مربی این کتابخانه رونمایی شد و همچنین بازدید از کتابخانه پستی شهرستان بیرجند از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کد خبر 1011525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha