نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد به گیلان/دمای هوا ۸ درجه کاهش پیدا می‌کند

دادرس از نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد به استان گیلان خبر داد و گفت: دمای هوای استان بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

«محمد دادرس» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت کاهش دمای هوای استان گیلان بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد در ساعات آینده را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: همزمان با نفوذ سامانه بارشی و سرد به منطقه دمای هوای گیلان در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی تا هشت درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه برای شرایط جوی پیش‌رو هشدار سطح نارنجی صادر شده است عنوان کرد: پیش‌بینی جوی روز دوشنبه نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده این است که شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد به ویژه در مناطق مرکزی و شرقی استان فراهم است.

 

دادرس با تاکید بر اینکه علاوه بر کاهش دمای هوا برای ارتفاعات استان گیلان، بارش برف تا اوایل روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود اذعان کرد: از روز سه‌شنبه و همزمان با خروج سامانه بارشی از منطقه انتظار کاهش ابر را در گیلان داریم همچنین بروز پدیده یخبندان هم در مناطق کوهستانی و دامنه‌های استان دور از انتظار نیست.

 

وی از افزایش دمای هوا در روز سه‌شنبه و ادامه روند آن تا پایان این هفته مورد خبر داد و یادآور شد: احتیاط در ترددهای جاده‌ای به ویژه در مناطق کوهستانی استان، عدم توقف و استقرار وسایل نقلیه در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها از دیگر مواردی است که در ساعات آینده باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه لازم است بخش‌های کشاورزی هم تمهیدات لازم را برای مواجه شدن با شرایط جوی ناپایدار به عمل آورند اظهار داشت: احتیاط در ترددهای جاده‌ای و عدم توقف و استقرار وسایل نقلیه در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها از دیگر مواردی است که باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

دادرس به همراه داشتن تجهیزات ایمنی و زمستانی نظیر زنجیرچرخ برای خودروها و وسائط نقلیه را هنگام تردد در مناطق کوهستانی گیلان مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار این سامانه بارشی و ادامه فعالیت آن باید تمهیدات لازم جهت مهار آب ورودی به استخرهای سردابی مناطق بالادست و مهار سیل احتمالی انجام شود. 

 

کد خبر 1011527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha