تبیین طرح ایران قوی در بخش رواق نمایش در قالب وبینار آموزشی

فرآیند فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز این ایام در جریان طرح ایران قوی سوق پیدا کرده است به ویژه آنکه البرز معین اجرای طرح ملی ایران قوی در بخش رواق نمایش است.

خبرگزاری شبستان - البرز: ساز و کار راهبردی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز مبتنی بر طرح ملی ایران قوی در قالب رویداد فهما در حال پیش روی است. ریل حرکتی قطار فعالیت ها با محوریت مسجد هرگز از کار نمی افتد به ویژه آنکه شرایطی مانند ویروس کرونا شاید نوع برنامه های محوری بچه های مسجد را تغییر داد ولی مانع روند جریان برنامه ها نشد. 

 

فرآیند فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز این ایام در جریان طرح ایران قوی سوق پیدا کرده است به ویژه آنکه البرز معین اجرای طرح ملی ایران قوی در بخش رواق نمایش است، حال آنکه استان البرز به همت کانون فرهنگی هنری انصارالعباس (ع) واقع در اسلام آباد کرج در طول سال ها در بخش نمایش توانسته است، افتخار آفرینی داشته باشد. 

 

به همین منظور « حجت الاسلام کاظم شکری» در زمینه تبیین و پاسخگویی به سوالات مرتبط با رواق نمایش در وبینار آموزشی این موضوع را به واکاوی و اندیشه ورزی گذاشت و در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: جایگاه هنر یکی از مهمترین محورهای اساسی در تبیین آموزه های دینی و ایمانی است.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز و مدیر سابق کانون فرهنگی هنری انصارالعباس(ع) افزود: طرح ملی ایران قوی با اهتمام ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طی دومین سال برپایی رویداد ملی فهما ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل گرفت.

 

وی ادامه داد: در جریان اجرای طرح ملی فهما، رقابت در قالب زیست مومنانه با نگاه به بچه های مسجد با هدف تولید و اشتراک محتوا و بسط فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به عنوان نگاه راهبردی و کلان مورد توجه قرار گرفت.

 

وی اظهار کرد: بهره مندی از ظرفیت رسانه و فن آوری های نوین، همچنین توجه به قابلیت ها و توانمندی ها به ویژه پتانسیل های که در هر استان بود در چهار محور و ۱۲ رواق طرح ملی ایران قوی دیده شد.

 

شکری بیان کرد: چهار محور اصلی اجرایی در طرح ایران قوی، قرآن، سیره اهل بیت(ع)، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده روشن و در نهایت مقاومت و عزت ایران اسلامی است.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز خاطرنشان کرد: استان البرز در جریان طرح ملی ایران قوی با توجه به سبقه بومی در زمینه نمایش به عنوان استان معین طرح در رواق نمایش است. 

 

بلوغ فکری در جریان واکاوی تئاتر بچه های مسجد وجود دارد

 

تلاش در عرصه هنری یکی از ضرورت هایی است که می تواند زمینه رشد و بلوغ فکری در میان نوجوانان و جوانان شود، آنچنان که در جریان تحقق انقلاب اسلامی، تئاتر بچه های مسجد به ظهور نشست. 

 

ثمره فعالیت ها، تلاش ها، دلسوزی هایی که در عرصه کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال انجام است در قالب طرح ایران قوی نشان داده می شود و به نظر می آید این طرح یک بستر هدفمند و مسنجم برای بازگویی اقدامات انجام شده است.

 

قدر مسلم برای تحقق مسجد تراز اسلامی، عرصه هنر یک راهبرد کلان محور تلقی می شود که با حجم مخاطبان قابل توجه می تواند زمینه تحقق بیانیه گام دوم در عرصه جوان گرایی نیز تلقی شود. 

 

 


 

کد خبر 1011596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha