آیت الله مصباح یزدی بنیانگذار حرکت های بصیرت افزایی در کشور بود

آیت الله عابدینی گفت: مرحوم علامه مصباح ‌یزدی در بصیرت ‌افزایی ملت ما نقش بسزایی داشت و اقدامات اثرگذار ایشان منحصر به قم و طلبه‌ها نبود بلکه بنیانگذار حرکت ‌های بصیرت‌افزایی عظیمی در کشور همانند طرح ولایت شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در نشست ائمه جمعه استان بیان کرد: مرحوم علامه مصباح ‌یزدی در بصیرت ‌افزایی ملت ما نقش بسزایی داشت و اقدامات اثرگذار ایشان منحصر به قم و طلبه‌ها نبود بلکه بنیانگذار حرکت ‌های بصیرت‌افزایی عظیمی در کشور همانند طرح ولایت شدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: آموزش‌هایی که مرحوم علامه مصباح ‌یزدی در میان اقشار جامعه داشت، بسیار اثرگذار بود و وقتی به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی مشرف می ‌شدند آن‌چنان ادب امامت، ولایت و رهبری را داشتند که تماشایی و درس ‌آموز بود تا ما بدانیم در پیشگاه رهبری باید چگونه باشیم.  

 

وی عنوان کرد: مرحوم علامه مصباح‌یزدی برای رهبر و امام مسلمین عمار بود و جای خالی علامه شهید مطهری را پر کرد و از سلسله آیت‌ الله بهجت، علامه طباطبایی و از شاگردان امام راحل بود.

 

آیت الله عابدینی افزود: نقش اثرگذار علامه مصباح ‌یزدی در دانشگاه‌ها بسیار عظیم و هدایت‌ گر بود و اساتید بسیاری از دانشگاه‌ها از شاگردان ایشان بودند و آنقدر نقش معلمی در زندگی ایشان پررنگ بود که مردم جامعه هم از ایشان اثرپذیری داشتند.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم خدای متعال این عالم فرزانه و علامه فقید را با اباعبدالله الحسین(ع)، انبیاء(ع)، اولیاء و شهدا محشور کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام‌ هاشمی امام جمعه فقید آوج را گرامی داشت و یادآور شد: مرحوم هاشمی نقش مهمی در خدمت‌رسانی به مردم منطقه داشت و آثار و معنویت و اثرگذاری اقدامات ایشان پس از رحلت ایشان هم به قدرت و قوت خود باقیست.

 

کد خبر 1011610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha