بیت المقدس دغدغه سردار دل ها / شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی الگو همه اقشار باشد

قاسمی با بیان اینکه بیت المقدس دغدغه اصلی سردار دل ها شمرده می شد و در این راه نیزشهید شد گفت: شخصیت حاج قاسم سلیمانی الگوی همه اقشار و مسئولان باشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیداکبر قاسمی» شب گذشته(۱۴ دی) در مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد نخودچر رشت رشت اظهار کرد: امنیت و توسعه امروز کشور را مدیون شهدا هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه دی ماه یادآور چندین حوادث است گفت: حماسه ۸ دی گیلان در سال ۸۸ حضور با بصیرت مردم در مقابله با یاوه گویان دشمنان، حماسه ۹ دی ملت ایران که به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گذاری شده، شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی ۱۳ دی، ۱۷ دی اربعین شهید فخری زاده و ۱۹ دی روز قیام مردم قم از جمله اتفاقات مهم در دی ماه شمرده می شود و این اقتدار و حوادث هرگز از یادها نخواهد رفت.


قاسمی به تقارن این ایام با شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها ) اشاره و اذعان کرد: شهادت سردار سلیمانی تلخ ترین حوادث تاریخ ایران اسلامی است که قلب هر پیرو جوانی را در این مرز و بوم داغدار کرد.


وی ادامه داد: خون این شهید بزرگوار حیات دوباره به انقلاب اسلامی بخشید، خون همه شهدا احیاگر انقلاب اسلامی بود.


فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت به وجه اشتراک شهادت حاج قاسم سلیمانی با علامه شهید مرتضی مطهری پرداخت و تصریح کرد: هر دو شهید پیرو مکتب امام (ره ) و همچنین برگرفته از مکتب عاشورا و اهل بیت (ع) بودند.


قاسمی اضافه کرد: دشمنان با شهادت این دو بزرگوار، بی منطقی بودنشان را نشان دادند، دشمنان هر دو شهید بزرگوار را در دل شب به شهادت رساند و این دو شهید احیا گر اسلام، نهضت اسلام و انقلاب بودند.


فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت به داشتن مکتب توحیدی این شهدا بزرگوار اشاره و خاطر نشان کرد: در مکتب توحیدی شهادت عظیم جلوه می کند و این دنیا را زندان می داند و وقتی به مقام شهادت نائل آمدند از این زندان رهایی می یابند از ویژگی های مکتب توحیدی اینگونه است.‌


قاسمی با تاکید بر اینکه شهادت پاداش عظیم این سردار حاج قاسم سلیمانی است اظهار کرد: شخصیت بارز حاج قاسم سلیمانی برای همه اقشار در سطوح مختلف قابلیت الگو برداری را دارد.

وی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده بی نظیر و کم نظیر در عرصه نظامی شمرده می شد اضافه کرد: این شهید بزرگوار در حوزه ها و عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی و دیپلماتیک و امنیتی صاحب نظر و نخبه بود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت خاطر نشان کرد: خدمت به مردم، عدم توجه به جاه و مقام و داشتن تفکر جهادی از دیگر خصوصیات بارز مکتب سلیمانی بود.


قاسمی به مولفه های مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و اذعان داشت: داشتن مقام معنوی، قدرت جذب حداکثری و دفع حداقلی، تواضع و فروتنی، صداقت، تکریم انسان ها از مولفه های ارزشمند این شهید بزرگوار بود.

وی با تاکید بر اینکه بیت المقدس مهمترین دغدغه این شهید حاج قاسم سلیمانی بود اظهار کرد: سردار دل ها در این راه نیزشهید شد، امروز دشمن در فکر این است که ملت ایران را از مسیر اصلی منحرف کند.‌


فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت به اسلام از نگاه سردار سلیمانی پرداخت ادامه داد: اسلام‌ناب و اخلاص ، توحید و وحدت بین امت اسلامی، اسلام زندگی ساز، مبارزه با دشمنان و نجات بخش محرومان و عزت و سربلندی از ویژگی ها و نگاه بارز سردار سلیمانی به اسلام بود.‌


وی به مردمی بودن سردار اشاره و خاطر نشان ساخت: اگر نامه ای از سوی مردم به دست سردار سلیمانی می رسید خود شخصا می خواند و پیگیر مشکلات مردم بود اما امروز مسئولان و مدیران ما به نامه های مردمی نگاهی نمی اندازند.


قاسمی اضافه کرد: سردار سلیمانی دو تابعیتی نبود دل بسته وطن و قوی ترین ژنرال دنیا بود ، آقازاده نداشت و چپاول بیت المال نمی کرد، خادم ملت بود.


وی به رفتار و منش بسیار ارزشمند سپهبد سلیمانی پرداخت و خاطرنشان کرد: رفتار این شهید بزرگوار به گونه ای بود که قطعنا به مانند مولایش دشمنانش نیز عاشق مرامش بودند.‌

کد خبر 1011614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha