راز جاودانگی سردار دل ها

همرزم سردار شهید سلیمانی می گوید: سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب انقلاب است اخلاق مداری و مهربانی سردار سلیمانی بود که او را برای همیشه تاریخ در دل‌ها جاودانه کرد.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب و یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی است و می توان از ایشان به عنوان نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی یاد کرد.

 

شهید سلیمانی پس از انقلاب اسلامی ایران، در سال ۱۳۵۹ عضو سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شد و هم‌زمان با شروع جنگ ایران و عراق، چند گردان را در کرمان آموزش داد و به جبهه‌ها فرستاد. وی در سال ۱۳۶۰ با حکم محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسدارن، به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد.

 

شهید سلیمانی پس از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرز‌های شرقی وارد ایران می ‌شدند.شهید تا قبل از انتصاب به فرماندهی سپاه قدس، با باند‌های قاچاق مواد مخدر در مرز‌های ایران و افغانستان می‌جنگید.

 

با توجه به گذشت یک سال از عروج آسمانی سردار دل ها به سراغ امین الله بهار شاهی یکی از همرزمان شهید در مبارزه با اشرار و برقراری امنیت در شرق کشور می رویم.

 

این رزمنده و جانباز شیمیایی دفاع مقدس که سابقه 4 سال حضور در جبهه دارد بعد از دفاع مقدس به عنوان اولین فرمانده ناحیه مقاومت ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان فعالیت داشته است.

 

امین بهار شاهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند می گوید: پس از دوران دفاع مقدس و ارتقای شهر نهبندان به شهرستان و به دنبال آن تشکیل فرمانداری و دیگر ادارات و نهادها، ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان نیز شکل گرفت و به این ترتیب در سال 68 افتخار مسئولیت فرماندهی این ناحیه را عهده دار شدم.

 

متاسفانه همزمان با استقلال شهرستان نهبندان شرارات های زیادی در منطقه انجام می شد تا جایی که همه روزه شاهد اقداماتی مانند بستن راه ها، آدم ربایی در مسیر نهبندان، زابل و زاهدان بودیم.

 

وی ادامه می دهد: با توجه به حساسیت، گستردگی و اهمیت موضوع مشکل در شورای تامین شهرستان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و تمام مصوبات به شورای تامین استان و به دنبال آن مرکز ارسال شد.

 

بعد از برگزاری چندین جلسه شورای تامین مشترک بین استان های سیستان و بلوپستان، بیرجند، نهبندان و زابل، مصوبات در خصوص حضور سپاه پاسداران و گرفتن ماموریت و استقرار یگان های رزمی در شرق کشور مورد درخواست قرار گرفت و پس از پیگیری های فراوان شورای عالی امنیت ملی مصوب کرد که سپاه بر اساس برآورد نیاز با محوریت فرماندهی سپاه ثارالله به فرماندهی شهیدحاج قاسم سلیمانی به عنوان فرماندهی عملیات شرق کشور، مسئولیت برقراری امنیت را عهده دار شود.

 

بهارشاهی یادآور می شود: در اوخر سال69-70 طی تماس تلفنی با ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان اعلام شد که شهید سردار سلیمانی به همراه تعدادی از همکارانشان برای بررسی میدانی و حضور  فیزیکی در شهرستان به مدت 24 ساعت میهمان ناحیه مقاومت بسیج نهبندان خواهند بود.

 

در آن زمان مرسوم بود که مراسم تشریفات نظامی توسط سپاه برگزار شود در حال پیش بینی مراسم بودیم که اعلام شد بر اساس خواسته شهید سلیمانی نیار به برگزاری مراسم تشریفات نیست.

 

وی تاکید می کند: به برکت حضور شهید سلیمانی اقدامات بسیار مهمی در شهرستان نهبندان صورت گرفت و همه اطلاعات مورد نیاز سرزمینی، بیوگرافی و منطقه ای، استقرار قبایل و طوایف، وضعیت جغرافیایی و جمعیتی گزارش و در اختیار سردار قرار گرفت و نهایت این ماموریت، استقرار سپاه در شرق کشور و ایجاد امنیت برای مردم و ناامنی برای اشرار شد.

 

وی با بیان این که حضور سردار سلیمانی در نهبندان منشا خیر و برکت بود، می گوید: با توجه به نوپا بودن ناحیه مقاومت بسیج، امکانات سخت افزاری و نیرویی در ناحیه مقاومت سپاه نهبندان کم و حداقل بود. شهیدسلیمانی طی برقراری تماس تلفنی با سردار افشار فرمانده وقت نیروی مقاومت سپاه  کشور درخواست تامین نیرو و امکانات را به صورت جدی داشته و در این زمینه قول مساعد گرفتند.

  

وی ادامه می دهد: شهید سلیمانی هنگام خروج از نهبندان برای تحقق این مهم شماره تماس خود و دفتر را در اختیار بنده قرار دادند که در صورت عدم تحقق وعده و خواسته مطرح شده با مرکز، برای پیگیری تماس گرفته شود اما خوشبختانه پس از یک هفته، فرمانده وقت سپاه استان خراسان بزرگ(سردار کریمی) در شهرستان نهبندان حضور یافته و امکانات مورد نیاز را تامین کردند.

 

وی در ادامه به بیان خاطره ای از شهید می پردازد و می گوید: سردار سلیمانی در زمان حضور خود در نهبندان اجازه تامین غذا و محل استراحت ویژه را نداده و اعلام کردند که نه تنها از غذای مختص سربازان می خورند بلکه برای استراحت، شب در استراحتگاه سربازان و روی تخت آن ها می خوابند که این نشان از فروتنی و خضوع ایشان بود.

 

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی مصداق آیه «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» بود به خصائص منحصر به فرد شهید سلیمانی اشاره می کند و می گوید: سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب انقلاب است و اخلاق مداری و مهربانی سردار سلیمانی بود که او را برای همیشه تاریخ، در دل‌ها جاودانه کرد.

 

بهارشاهی با اشاره به این مهم که شهید سلیمانی همیشه پای کار و جلو دار بود، می افزاید: در پیروزی انقلاب و در همه زمینه ها نقش مردم و فرماندهان بر کسی پوشیده نیست چرا که وقتی فرمانده جلو دار باشد سربازان هم با قوت قلب و بدون ترس پیش می روند و شهید سلیمانی در این زمینه همیشه پرچم داربود.

 

وی ادامه می دهد: در آن زمان و با توجه به شرارت های حمید نهتانی و...، به دنبال جلب اعتماد سران طوایف بودیم با توجه به حضور طوایف مختلف در مرزها طرح تسلیح عشایر آغاز شد و عشایر منطقه سازماندهی شدند با وجود حساسیت های موضوع اقدامات انجام گرفته به سردار سلیمانی گزارش داده شد و ایشان ضمن تشویق نیروها اعلام کردند که این راه را ادامه دهید و به این ترتیب با حضور عشایر،‌ طوایف و مردم در میدان، اشرار  منطقه قلع و قمع شده و آرامش و امنیت بر منطقه حاکم شد.

 

اقدامات و دلاورمردی های شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بر کسی پوشیده نیست برای امنیت مردم جانش را در طبق اخلاص نهاده و آن را تقدیم نظام کرد دشمنان انقلاب می پندارند با به شهادت رساندن سردار سلیمانی هابه اهداف پلید خود می رسند اما غافل از این که صدها و هزاران سردار سلیمانی پا به عرصه وجود می گذارند. 

 

 

 

 

 

کد خبر 1011669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha