کتابت قرآن کریم زندگی مرا متحول کرد

شعبانی با بیان اینکه بعد از ۵۰ سال خوشنویسی کتابت قرآن کریم حس و حال متفاوتی دارد، گفت: کتابت قرآن کریم زندگی مرا متحول کرد و همین موضوع عشق مرا به کتابت قرآن کریم بیشتر کرد.

«مرتضی شعبانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: سال 97 اولین کتابت قرآن کریم انجام شد و به صحن نجف اشرف حرم حضرت علی(ع)  تقدیم شد و دومین کتابت قرآن کریم سال گذشته 11 دیماه به اتمام رسید و به خانواده معظم شهدا تقدیم شد.

 

هنرمند و استاد خوشنویس همدانی  با بیان اینکه تصمیم داشتم خوشنویسی کتاب عارفانه ها را از سیزدهم دی ماه شروع کنم ، عنوان کرد: با شنیدن خبر شهادت شهید سردار سلیمانی منقلب شدم و مجدد تصمیم گرفتم قرآن کریم را کتابت کنم و به روح آن شهید بزرگوار و خانواده معظم سپهبد حاج قاسم سلیمانی تقدیم کنم.

 

وی با بیان اینکه  بعد از 50 سال خوشنویسی کتابت قرآن کریم حس و حال متفاوتی داشت، اظهار داشت:  کتابت قرآن کریم  زندگی مرا متحول  کرد و همین موضوع عشق مرا به کتابت قرآن کریم بیشتر کرد.

 

 وی با اشاره به اینکه در کتابت قرآن‌های اهدایی به حرم حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) در سال‌های قبل نیز مشارکت داشته است، گفت: ما هرچه داریم از خون شهدا است .

 

گفتنی است، استاد مرتضی شعبانی یکی از اساتید بنام خوشنویسی کشور است که نقش بسزایی در تأسیس انجمن خوشنویسان همدان داشته و سابقه دو دوره سرپرستی این انجمن را نیز عهده دار بوده است.

 

او در سال ١٣٢٥ در یک خانواده مذهبی در همدان چشم به جهان گشود، پدر و یکی از برادران او در سال های دفاع مقدس و در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسیدند و دو برادر دیگرش نیز از جانبازان و ایثارگران این مرز و بوم هستند.

 

شعبانی به واسطه خوابی که در سحرگاه یکی از شب های ماه مبارک رمضان سال جاری دیده بود، تصمیم به نگارش قرآن کریم به خط نسخ ایرانی(نسخ ایرانی سبکی از خط نسخ است که توسط احمد نیریزی پایه گذاری شد) گرفت و طی مدت کمتر از 5 ماه و در روز اربعین حسینی این کار را به سرانجام رساند.

 

این هنرمند همداین  پس از گذراندن دوره های مقدماتی، متوسط، خوش، عالی، ممتاز و فوق ممتاز خوشنویسی موفق به کسب درجه استادی، معادل با دکترای هنر شده است.

 

 

کد خبر 1011670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha