فتوای علمای مسلمان مبنی بر لزوم تحریم کامل رژیم صهیونیستی

اتحادیه جهانی علمای مسلمان بر لزوم تحریم کامل رژیم صهیونیستی فتوا داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، اتحادیه جهانی علمای مسلمان با انتشار بیانیه ای بر لزوم تحریم کامل رژیم صهیونیستی از جمله تحریم اقتصادی تا زمان خروج کامل از همه سرزمین های اشغالی فتوا داد.

 

در این بیانیه که «احمد الریسونی» رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و «علی محی الدین القره داغی» دبیرکل این اتحادیه آن را امضا کردند، آمده است: فتوای ما مخصوص رژیم صهیونیستی، کالاها و محصولات این رژیم است. زیرا صهیونیست‌ها سرزمین و خانه های ما را اشغال کرده است و بر برادران ما مسلط و سرزمین فلسطین و جولان سوریه مسلط شدند و همچنان مسجد الاقصی در اشغال است.

 

براساس این بیانیه، جلوگیری از تعرض، اخراج متجاوزگران از سرزمین‌های اشغالی، مقاومت در برابر آنها با همه روش‌های قانونی یک ضرورت قانونی و انسانی است. مقاومت دربرابر آنها با همه ابزار مشروع براساس قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل، معاهده های بین المللی و قانون اساسی کشورها مورد تایید است.

 

این بیانیه به متن ماده 42 متن لایحه قانونی سال 1907 لاهه اشاره دارد. در این متن قانونی آمده است که یک سرزمین اشغال شده به شمار می آید، هنگامی که تحت کنترل ارتش دشمن باشد.

 

اتحادیه علمای مسلمان در این بیانیه اعلام کرد: در قوانین بین المللی آمده است که اشغال یک کشور را وضعیت موقت است و مصادره و تخریب اموال شهروندان جایز نیست. ده‌ها قطعنامه سازمان ملل بیانگر حق مقاومت و مقابله با متجاوزگران و آزادی سرزمین ‌های اشغالی است.

کد خبر 1011710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha