توسعه فرهنگی فارس با راه اندازی دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس

سهرابی گفت: دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس با هدف فرهنگ ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی و توسعه فرهنگی فارس راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (دوشنبه 15 دی) با حضور در ساختمان شماره 2 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و راه‌اندازی دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس با هدف فرهنگ ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی و توسعه فرهنگی فارس راه اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: همچنین انجام هماهنگی برای برگزاری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، جشنواره‌های پایتختی کتاب و روستاهای دوستدار کتاب نیز به عهده : دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس خواهد بود.

وی اضافه کرد: ایده های مردمی و سازمانی در حوزه کتابخوانی نیز در این دبیرخانه بررسی شده و برای تصویب به شورای انجمن به ریاست استاندار فارس ارسال می شوند.

سهرابی با اشاره به کسب عنوان پایتختی کتاب ایران توسط شیراز بیان کرد: ادبیات در استان فارس قدمت کهن دارد و برای حفظ این عنوان و ترویج کتاب خوانی باید از ظرفیت های موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم.

خاطر نشان می شود، راه اندازی این دبیرخانه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و معاون توسعه مدیریت و منابع این اداره کل انجام شد و «جمشید رضایی» که پیش از این معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز و سرگروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بود به عنوان مسئول دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس معرفی شد.

کد خبر 1011716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha