مواد مخدر جرم اول استان یزد است/ هیچ زندانی مبتلا به کرونا نیست

سبزواری با اشاره به میزان و آمار جرائم در استان یزد گفت: نخستین جرم استان یزد اساس آمارها به مواد مخدر اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حسین سبزواری» پیش از ظهر امروز در نشست خبری برخط با رسانه های استان یزد گفت: وضعیت استان یزد در زمینه ایجاد اشتغال زندانیان وضعیت خوبی است که به عنوان یکی از ماموریت های ما است.

 

سرپرست اداره کل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد تصریح کرد: انجام فعالیت های فرهنگی عمیق و همه جانبه با خروجی مثبت در جهت کاهش جمعیت کیفری و پایین آوردن نرخ بازگشت به زندان به عنوان برنامه های ویژه در استان یزد است.

وی افزود: میزان رشد زندانیان بر اساس آمار در استان از سال 98 از 3 هزار و 700 شروع شده است و امروز به 3 هزار و 300 نفر رسیده است که آمار کاهشی داشته است ولی به صورت ماهانه نیز رصد می شود.

 

سبزواری ادامه داد: محکومین مالی تعداد 113 نفر، مهریه 72 نفر، بدهکاران نفقه 3 نفر و دیه کارگاهی 2 نفر و تصادفات نیز 2 نفر و دیه شبه عمد نیز 2 نفر هستند.

 

وی گفت: زندان، قرنطینه ای در گوشه ای از شهر است و کسی که محکوم به زندان می شود باید مدتی را دور از فضای جامعه زندگی کند ولی باید از حقوق انسانی کاملا برخوردار باشد.

 

سرپرست اداره کل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد تصریح کرد: از نظر کرونا وضعیت زندان ها از اجتماع عاری تر است زیرا از ابتدا قرنطینه بوده است و آمار کنونی ما صفر است و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون کلا 125 نفر مبتلا شدند و آمار پرسنل ما 77 نفر بوده است.

 

وی گفت: وقتی فردی وارد اندرزگاه می شود سه نوع قرنطینه در نظر گرفته می شود تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

 

سبزواری بیان کرد: تعداد زندانیان بند نسوان تعداد 87 نفر است که 4 و دو دهم درصد از زندانیان ما بانوان هستند.

 

سرپرست اداره کل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد گفت: جرم اول استان مواد مخدر است که 58 درصد موجودی ما زندانیان مواد مخدر هستند که محکومین مواد مخدر هستند و جرم دوم نیز سرقت با 21 درصد است.

 

وی افزود:52 درصد از زندانیان استان ما بومی هستند.

 

سبزواری ادامه داد: مشکل اصلی ما در حوزه نیروی انسانی است که با 50 درصد از چارت سازمانی فعالیت می کنیم و بیشترین استخدامی نیروی انسانی دهه 80 بوده و با توجه به فرسایشی بودن شغل نیروی انسانی ما در این زمینه مشکل داریم.

 

سرپرست اداره کل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد گفت: موضوع دوم ما فراوانی جرم مواد مخدر در استان است که به نحوی استان تاوان محکومین مواد مخدر را می دهد زیرا با توجه به موقعیت استان شاهد این میزان هستیم

وی در پایان گفت: تعداد کل زندانیان استان 3 هزار و 391 نفر در استان است

 

 

 

کد خبر 1011720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha