پیش بینی تحویل سه هزار و ۲۰۰ تن مرغ به کشتارگاه در مرودشت

دهقانیان گفت: با جوجه ریزی یک میلیون و ۲۸۲ هزار قطعه ای در ۳۸ واحد مرغداری از ابتدای آبان در مرودشت پیش بینی می شود، سه هزار و ۲۰۰ تن مرغ به کشتارگاه تحویل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدرضا دهقانیان»، امروز (دوشنبه 15 دی) با اشاره به جوجه ریزی مرغ گوشتی در مرودشت به خبرنگاران گفت: یک میلیون و 282 هزار قطعه ای در 38 واحد مرغداری از ابتدای آبان در مرودشت جوجه ریزی کرده اند که پیش بینی می شود سه هزار و 200 تن مرغ به کشتارگاه تحویل شود.

مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مرودشت ادامه داد: از 14دی تا پایان بهمن نیز مرغ های پرورشی به تدریج به کشتارگاه های مرودشت و سایر نقاط استان تحویل داده خواهند شد.

وی اضافه کرد: مرغداری ها به طور مستمر توسط کارشناسان تولیدات دامی جهاد کشاورزی مرودشت و ثبت جوجه ریزی در سامانه GIS سازمان دامپزشکی رصد می شوند.

دهقانیان اعلام کرد: کارشناسان همچنین توزیع نهاده مورد نیاز مرغداری ها را در سامانه «بازارگاه» نظارت می کنند زیرا صنعت دام و طیور در تامین امنیت غذایی و مواد پروتئینی در سبد غذایی خانوارها نقش مهمی دارد و مرودشت در این زمینه رتبه چهارم تولید گوشت سفید در استان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 1011745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha