وبینار بین‌المللی «ادیان ابراهیمی و مواجهه با الحاد جدید» برگزار می‌شود

وبینار بین‌المللی «ادیان ابراهیمی و مواجهه با الحاد جدید، علوم طبیعی و آینده­ الحاد نو» ۱۵ دی‌ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه،اولین وبینار بین‌المللی «ادیان ابراهیمی و مواجهه با الحاد جدید، علوم طبیعی و آینده­ الحادنو» با شرکت دانشمندان سرشناس در زمینه الحاد نو جهان از جهان اسلام و مسیحیت در روز ۱۵ دی‌ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

مهدی گلشنی، استاد‌ دانشگاه صنعتی شریف با موضوع «علم و دین در پرتوی جهان‌بینی توحیدی»، مایکل بیهی (آمریکا)، استاد دانشگاه لیهای با موضوع «جریان طراحی هوشمند و چالش‌­های این جریان برای الحاد نو» و ابوالفضل ساجدی، استاد موسسه امام خمینی‌(ره) با موضوع «دین و اخلاق با نگاهی به الحاد مدرن» در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

همچنین رابین کالینز، استاد دانشگاه مسایاکالج با موضوع «فیزیک مدرن و آینده الحاد و خداباوری» و یوسف دانشور، استادیار موسسه امام خمینی(ره) با موضوع «طبیعیت‌گراییِ غیر موجهِ علمی» از دیگر سخنرانان این مراسم هستند و دبیری علمی این نشست بر عهده حجت‌الاسلام قاسم محمدی است.

این وبینار از ساعت ۱۸ تا ۲۰ از طریق وبینار http://aparat.com/pasokhtv و http://instagram.com/pasokhtv قابل دسترسی است.

این نشست از سوی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌­های علمیه که رسالت اصلی خود را دفاع از حدود و ثغور عقیدتی خداباوران می­‌داند، برگزار می‌شود. این مرکز با الهام گرفتن از آیه کریمه ۶۴ آل عمران، «قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَى كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا» و با هدف مواجهه علمی و متقن با جریان الحاد نو، اقدام به برگزاری این همایش کرده است.
 
کد خبر 1011774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha