سرای فرهنگ‌ و قرآن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افتتاح می‌شود

نخستین خانه‌ای که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دست خود در قم بنا کرده است، از فردا به نام سرای فرهنگ‌ و قرآن نامیده می‌شود.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، نخستین خانه‌ای که به دست مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قم بنا شد، فردا، سه‌شنبه، ۱۶ دی‌ماه طی مراسمی به نام سرای فرهنگ و قرآن خوانده می‌شود.

 

 بنابر این گزارش، اکبر هاشمی‌بهرمانی در ۱۴سالگی روستای بهرمان استان کرمان را به قصد تحصیل در حوزه علمیه قم ترک کرد. ایشان ۱۰ سال پس از هجرت به قم، زمینی را که در خیابان صفاییه و کوچه ممتاز در نزدیکی بیت استادش امام خمینی(ره) قرار داشت، برای ساخت اولین خانه خود در نظر گرفت.برخی از فعالیت‌های نهضت انقلاب اسلامی مانند زمینه‌سازی برای مرجعیت امام(ره) پس از رحلت آیت‌الله بروجردی، انتشار نشریات «بعثت»، «انتقام» و جلسات روحانیون فعال در مبارزه از همین منزل سازماندهی می‌شد.

 

پس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و برای ترویج فرهنگ قرآنی، به ویژه استفاده از تفسیر ۲۳ جلدی راهنما و اثر ۳۱ جلدی فرهنگ قرآن، خانواده مرحوم، این خانه را برای استفاده پژوهشگران قرآنی و طلاب علاقه‌مند به علوم قرآنی اختصاص دادند.این خانه که قدمت شصت‌ساله دارد و مدتی نیز در اختیار مرحوم آیت‌الله خسروشاهی بوده است، اکنون بازسازی و مرمت شده است و در آستانه ۱۹ دی، سالروز ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به سرای فرهنگ‌ و قرآن تبدیل می‌شود.

 

کد خبر 1011779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha