حاج قاسم در خط مقدم استکبارستیزی و صهیونیست‌ستیزی قرار داشت

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه حاج قاسم در دو عرصه استکبارستیزی و صهیونیست‌ستیزی در خط مقدم قرار داشت و بی‌مهابا و بدون ترس در همه جا حضور یافت و هرگز به خود ترس راه نداد، گفت: هیچ نقطه ابهامی در حیات ایشان نیست.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آئین آغاز ساخت بنای یادمان شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان‌شان صبح امروز (دوشنبه، 15 دی ماه) با حضور مهندس «محمد جلال‎‌مآب»، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، و جمعی از شخصیت های لشکری و کشوری و اصحاب رسانه های جمعی در محل دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، «محسن هاشمی»، رئیس شورای شهر تهران در این آئین، اظهار کرد: حاج قاسم مصداق بارز این شعر است که می گوید: «ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی ما عدم ما است»؛ ایشان از هر مقام و کار و سمتی موفق بیرون آمد و موفقیت ایشان مثال زدنی بود و هیچ نقطه ابهامی در حیات ایشان نیست.

 

وی با اشاره به آخرین دیدار خود با سردار دل ها، تاکید کرد: در زمان رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و در مراسم وداع با پیکر، چندین بار در جماران و مراسم وداع حضور یافت و با سخنانش به بیت آن مرحوم آرامش بخشید و روحیه داد به ویژه به مادر ما و انگشتری هم هدیه داد برای زمان دفن پدر. در سخنان از مسئله استکبارستیزی و صهیونیست ستیزی گفت که خود مصداق بارز آن بود.

 

هاشمی در ادامه ابراز کرد: وقتی آیت الله رفسنجانی کتاب «کارنامه سیاه استعمار» را پیش از انقلاب نوشت در جامعه ایران با استقبال مواجه شد و اساس و پایه انقلاب هم از همین استکبارستیزی و صهیونیست ستیزی آغاز شد. این حرکت در طول عمر انقلاب تداوم یافته و آثار اینچنینی را رقم زد. حاج قاسم در این دو عرصه در خط مقدم قرار داشت و بی مهابا و بدون ترس در همه جا حضور یافت و هرگز به خود ترس راه نداد.

 

رئیس شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: مصوبه ساخت یادمان برای ایشان و همراهانشان در همان اوان شهادت سردار، تصویب شد و خوب بود اکنون به بهره برداری می رسید اما به تناسب حساسیت شهردار تهران برای تجمیع و دریافت همه ایده ها و نظرات، کار ساخت بنای یادبود سردار سلیمانی امروز کلید خورد و تاکید داریم هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

 

کد خبر 1011800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha