حاج قاسم اجر و مزد ساخت صحن حضرت زهرا(س) را گرفت

حناچی با بیان اینکه عکس‌العمل مردم نسبت به شهادت سردار سلیمانی بی‌دلیل نبود، گفت: باز کردن مسیر زیارت کربلا و عرض ارادتی بی‌مثال به بی‌بی دوعالم(س) با ساخت صحن حضرت زهرا(س) در جوار بارگاه علوی در آن مقامات موثر است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،  آئین آغاز ساخت بنای یادمان شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان‌شان صبح امروز (دوشنبه، 15 دی ماه) با حضور مهندس «محمد جلال‎‌مآب»، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، و جمعی از شخصیت های لشکری و کشوری و اصحاب رسانه های جمعی در محل دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

 

«فیروز حناچی»، شهردار تهران در این آئین با اشاره به آیه شریفه «و للّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین و لیکنّ المنافقین لایعلمون»، اظهار کرد: شهرداری تهران با دو پروژه به استقبال نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم رفت، یکی یادمان و یادبودی است به نام «سرباز وطن» در تپه های عباس آباد به مسابقه گذاشته شده و اقدام دیگر احداث بنای یادبود در نزدیک دریاچه شهدای خلیج فارس است.

 

وی ادامه داد: سردار سلیمانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است از همان ها که در تعبیر امام راحل در سال 42، در گهواره ها بودند و به برکت انقلاب فرصت خدمت یافت. هشت سال دفاع مقدس ذخیره بی بدیلی بود که در کنار خیل شهدا، نیروهایی تربیت شدند که ذخیره کشور هستند و بواسطه خودباوری آنها تحولات بسیار در کشور رقم خورد.

 

حناچی تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی بر تبدیل تهدیدها به فرصت ها تاکید داشت به شرط اینکه نترسیم و نترسانیم و خود نیز چنین بود. ایشان مصداق بارز «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم» و دل‌نازک و رحیم در مقابل فرزندان و خانواده شهدا و نیروهای تحت امر بود و به ذخایر و تنعمات دنیا توجهی نداشت و می گفت کار را برای خدا بکنید آنکه باید بینید، می بیند!

 

وی با بیان اینکه این عزت سردار بی دلیل نیست، گفت: عکس العمل مردم نسبت به شهادت سردار سلیمانی و آن تشییع میلیونی و بی نظیر، چند دلیل داشت؛ یکی از آنها احترام و ارادت نسبت به حضرت زهرا(س) در جوار حرم امیرمومنان(ع) بود به عنوان کاری فاخر که به نام حضرت فاطمه(س) فضایی چنین وسیع ساخته شد، کسانی که دوران دفاع مقدس را به یاد دارند می دانند شهدا و رزمندگان آرزوی زیارت عتبات را داشتند، باز کردن این مسیر و احترام به امام حسین(ع) دیگر افتخاری است که حاج قاسم در آن سهمی عظیم داشت و ارباب هم آن جزای لازم را به ایشان داد.

 

شهردار تهران ابراز کرد: فروتنی و ادب به والدین و همه افراد و مردم دیگر ویژگی شاخص حاج قاسم بود چنان که در دفاع مقدس، تا همه غذا نمی خوردند لب به غذا نمی زد!

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که هم حاج قاسم را شهید کردند بدانند شهادت ایشان به مراتب برای شان عواقب بیشتری از حیات آن سردار دارد، چون ما معتقد به تداوم حیات شهدا بعد از شهادت هستیم.

 

 

 

 

کد خبر 1011815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha